شناسهٔ خبر: 53022516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قاضی‌زاده هاشمی:

به دنبال ایجاد «اتحادیه بنیاد‌های شهید محور مقاومت» هستیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت که این نهاد با هدف مقابله با استکبار جهانی، در پی ایجاد «اتحادیه بنیاد‌های شهید محور مقاومت» است و در لبنان و عراق برای آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

آقای سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: سیاست بنیاد شهید تغییر کرده و به جای اعزام افراد به خارج از کشور برای خدمات پزشکی، گروه‌های مورد نیاز پزشکی را به داخل کشور دعوت می‌کنیم که تاکنون ۳۵۹ متخصص دعوت شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید که هفته‌های پیش به عراق سفر کرده بود، با رئیس مؤسسه شهدای عراق تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. به گفته آقای عبدالاله النائلی رئیس مؤسسه شهدای عراق، این کشور خواستار گسترش همکاری‌ها با ایران شده، چراکه «شهدا و ایثارگران دو کشور در کنار یکدیگر علیه تروریسم مبارزه کرده‌اند.»

آقای قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبریش گفته تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید با مؤسسه شهدای عراق با هدف انتقال تجربه‌ها، توسعه همکاری‌های اقتصادی، ارائه خدمات درمانی و تسهیل زیارت خانواده‌های شهدا و ایثارگران به امضا رسیده.

بنیاد شهید اعلام کرده در راستای برنامه حذف فقر مطلق دولت، برای خانواده‌های کم درآمد ایثارگران و شهدا، برنامه ریزی اقتصادی دارد. بر اساس این برنامه، خانواده‌های کم درآمد از دهک اول خارج می‌شوند و ۳ دهک اول هم تحت پوشش قرار داده می‌شوند.

همچنین آمارها نشان می‌دهد این بنیاد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر وام قرض الحسنه داده، ۸۵۰ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران را تحت پوشش بیمه پایه و یک میلیون و ۶۵۰ نفر را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است.

به گفته رئیس بنیاد شهید، سالانه ۶ هزار نفر از ایثارگران به کمیسیون پزشکی می‌روند و تاکنون ۷ هزار نفر برای خدمات پزشکی به خارج از کشور اعزام شده‌اند. به علاوه سالانه ۱۸۵ هزار نفر پایش سلامت می‌شوند و ۴۲۰ هزار نفر از بنیاد شهید حقوق یا مستمری می‌گیرند.

بر اساس آمار آقای قاضی‌زاده هاشمی، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دیدار با خانواده ایثارگران انجام شده و ۹۰ مرکز مشاوره از طرف این بنیاد به وجود آمده است. ساماندهی ۱۶ هزار و ۳۶۶ گلزار شهید و اعطای خدمات مسکن به یک میلیون و ۱۶۵ هزار نفر از ایثارگران از دیگر فعالیت‌های این نهاد بوده است.

نظر شما