شناسهٔ خبر: 67771108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نگرانی اوباما از تبعات کناره2گیری بایدن/ با چالش بی‌سابقه‌ای روبرو می‌شویم

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری پیشین آمریکا در واکنش به کناره‌گیری بایدن از انتخابات گفت: در روزهای آینده با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو خواهیم شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا یکشنبه شب در واکنش به کناره‌گیری «جو بایدن» از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت:«در روزهای آینده با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو خواهیم شد.»اوباما در ادامه گفت: «در حال حاضر فقط می‌خواهم از بایدن قدردانی کنم.»او افزود:«بایدن یکی از مهم‌ترین روسای جمهور آمریکا بود و امروز بار دیگر به ما یادآوری می‌کند که در بالاترین سطوح وطن پرست است.»اوباما ادامه داد: «بایدن ناتو را احیا و جهان را بسیج کرد تا برابر حمله روسیه به اوکراین بایستد.»جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری می‌کند.
وی گفت که در هفته جاری با مردم آمریکا در این باره صحبت خواهد کرد.بایدن در بخشی از بیانیه خود گفت که خدمت به عنوان رئیس جمهور، افتخار بزرگ زندگی وی بوده است.وی همچنین از «کامالا هریس»، معاونش به دلیل آنکه یک شریک استثنائی بوده قدردانی کرد.
 
در تحولی دیگر، «بیل کلینتون» رئیس جمهوری پیشین آمریکا و «هیلاری رودهام کلینتون» همسر او وزیر خارجه پیشین این کشور یکشنبه شب به وقت تهران حمایت خود را از «کامالا هریس» برای نامزدی انتخابات نوامبر این کشور اعلام کردند. کلینتون‌ها در بیانیه‌ای بدین منظور ضمن حمایت از جو بایدن گفتند:«بایدن، آمریکا را از بیماری همه‌گیر بی‌سابقه خارج،میلیون‌ها شغل جدید ایجاد، اقتصاد آسیب‌دیده را بازسازی و دموکراسی ما را تقویت کرده است.» در بخش دیگر این بیانیه آمده است:«ما به میلیون‌ها آمریکایی می‌پیوندیم تا از بایدن به‌خاطر تمام کارهایی که انجام داده است، تشکر کنیم. مفتخریم که به رئیس جمهور در حمایت از هریس بپیوندیم و هر کاری که بتوانیم برای حمایت از او انجام خواهیم داد.»این در حالی است که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه شب به رئیس جمهور این کشور توصیه کرد که از سمت خود کناره گیری کند.«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت:«اگر جو بایدن برای نامزدی ریاست جمهوری مناسب نباشد، برای ریاست‌جمهوری هم مناسب نیست. او باید فورا از سمت خود استعفا دهد.» او در ادامه گفت:«در صورت شرکت کامالا هریس، چشم انداز دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر بهبود نخواهد یافت.»رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود که هریس شریک سیاست‌های شکست خورده بایدن بود.

برچسب‌ها:

نظر شما