شناسهٔ خبر: 67759054 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع اعتراضی مقابل کنگره آمریکا برای کناره‌گیری بایدن از انتخابات

تهران- ایرنا- شبکه خبری ان‌بی‌سی از تجمع اعتراضی گروهی از حامیان دموکرات خارج از محوطه کنگره آمریکا برای کناره‌گیری «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور از رقابت‌های انتخاباتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری ان‌بی‌سی، گروهی از معترضان در تجمعی مقابل محوطه کنگره آمریکا، خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شدند.

یکی از معترضان در این گردهمایی اعتراضی گفت: بایدن در حال شکست است.

معترضان در این تجمع پلاکاردهایی نیز در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: «دموکراسی را نجات دهید». «جو وقت رفتن است». «ما را از دست ترامپ نجات دهید. مانند ترامپ رفتار نکنید».

گفته می شود در حال حاضر بایدن که از ابتلای خود به بیماری کرونا خبر داده در منزل شخصیش در ایالت دلاور بسر می برد و قصدی برای کناره گیری ندارد.

در این میان منابع آگاه اعلام کرده اند که بیل کلینتون از روسای جمهوری پیشین آمریکا و همسرش هیلاری کلینتون که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما سمت وزیر امورخارجه را برعهده داشت، به طور محرمانه از بایدن برای ماندن در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ حمایت کرده اند.

اما گفته می شود باراک اوباما به عنوان یکی از حامیان شناخته شده بایدن، نگران کاندیداتوری وی است.

منابع آگاه نزدیک به خانواده بایدن نیز به این شبکه خبری اعلام کرده اند که گفت‌وگوها بر سر اینکه کناره‌گیری بایدن از کاندیداتوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری به چه شکل خواهد بود، در جریان است.

شکاف در حزب دموکرات بر سر خروج و یا ماندن بایدن در حال افزایش است. ضمن انکه تاکنون بیش از ۳۰ عضو حزب دموکرات خواهان کناره‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا از نامزدی حزب شده اند.

الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در گفت و گو با این شبکه گفت: ما کامالا هریس معاون رئیس جمهور را داریم که برای برعهده گرفتن نامزدی حزب آماده است و می تواند حزب را متحد کند.

نظر شما