شناسهٔ خبر: 67752387 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حس بایدن درباره خیانت دموکرات‌ها

روزنامه جوان

جو بایدن جمعه شب در بیانیه کتبی که حین حضور در خانه‌اش در ایالت «دلاویر» صادر شد، نوشت: «وضعیت حساسیت زیادی دارد و انتخاب ما روشن است. ما در کنار یکدیگر پیروز خواهیم شد.»

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور امریکا در یک بیانیه مجدداً تأکید کرد که به نامزدی خود در رقابت‌های ریاست جمهوری ادامه خواهد داد، چیزی که برخلاف بحث‌های روز‌های اخیر درباره نزدیک شدن بایدن به کناره‌گیری داوطلبانه است. منابع نزدیک به رئیس‌جمهور ۸۱ ساله امریکا می‌گویند که بایدن «احساس می‌کند به او خیانت شده است.» 

جو بایدن جمعه شب در بیانیه کتبی که حین حضور در خانه‌اش در ایالت «دلاویر» صادر شد، نوشت: «وضعیت حساسیت زیادی دارد و انتخاب ما روشن است. ما در کنار یکدیگر پیروز خواهیم شد.» بایدن وعده کرد که از هفته آینده به فعالیت در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ باز خواهد گشت و گفت که رقیب جمهوریخواهش، «دونالد ترامپ»، در جریان پذیرش کاندیداتوری برای انتخابات در مجمع ملی حزب جمهوریخواه در روز پنج‌شنبه «چشم‌انداز سیاه غیرامریکایی را برای آینده مطرح ساخت.» بایدن در این بیانیه که بخش اعظم آن صرف انتقاد از دونالد ترامپ شد، نوشت: «شب قبل مردم امریکا دوباره شاهد همان دونالد ترامپی که چهار سال قبل او را رد کردند، بودند. او ۹۰ دقیقه سخنرانی کرد و در آن فقط بر گله و شکایت‌های خودش تمرکز کرد، بدون آنکه برنامه‌ای برای متحد ساختن ما و برای بهتر کردن زندگی طبقه کارگر امریکا داشته باشد.» بایدن نوشت: «امریکایی‌ها می‌دانند که ترامپ یک بار اقتصاد ما را از بین برد و وضعیت دردناکی را بر طبقه متوسط تحمیل خواهد کرد. آن‌ها می‌دانند که او می‌خواهد مهار‌ها و موازنه‌های قانون اساسی را بی‌اثر کرده و از همان روز اول ریاست جمهوری همچون یک دیکتاتور حکومت کند.»
جن اومالی دیلون، رئیس کارزار انتخاباتی حزب دموکرات نیز روز جمعه گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا پس از بهبودی از بیماری کرونا هفته آینده به میدان رقابت‌های انتخاباتی بازخواهد گشت. جمعه شب بحث‌ها درباره بازگشت بایدن در حالی بالا گرفت که منابع دموکرات تا چند ساعت قبل از آن می‌گفتند که بایدن به تصمیم برای کناره‌گیری نزدیک شده ولی حالا دو منبع آگاه امریکایی به ان‌بی‌سی‌نیوز می‌گویند که جو بایدن از افزایش فشار‌های حزب دموکرات و برخی از سران آن برای کنار رفتن از انتخابات، به شدت عصبانی است. این دو منبع گفته‌اند که «رئیس‌جمهور جو بایدن در حالی که با بزرگ‌ترین بحران زندگی سیاسی‌اش روبه‌رو می‌شود، احساس می‌کند توسط بسیاری از دموکرات‌ها از جمله برخی رهبران ارشد آسیب دیده و به او خیانت شده است.» یک منبع نزدیک به بایدن گفت: «آیا همه ما نمی‌توانیم به خاطر بیاوریم افرادی که می‌خواهند جو بایدن را بیرون کنند، همان‌هایی هستند که به معنای واقعی کلمه برای ما دونالد ترامپ را به ارمغان آوردند؟ اوباما، پلوسی و شومر در سال ۲۰۱۵، به نفع هیلاری کلینتون بایدن را کنار زدند. آن‌ها آن زمان اشتباه کردند و اکنون هم اشتباه می‌کنند.» شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز در گزارش خود از لحن تند منبع نزدیک به بایدن خطاب به رهبران ارشد حزب دموکرات ابراز شگفتی کرد. این منبع می‌گوید: «نتیجه همه این‌ها در سال ۲۰۱۶ چه شد؟ شاید باید از سال ۲۰۱۶ درس عبرت بگیریم. یکی از این درس‌ها، همین نظرسنجی‌های مزخرف است. می‌توانید این موضوع را از کلینتون بپرسید. شاید جو بایدن بیشتر از اوباما، پلوسی و شومر با مردم واقعی امریکا در ارتباط باشد.»

نظر شما