شناسهٔ خبر: 52950155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قرارداد قرقیزستان و عربستان در زمینه همکاری تجاری

قرقیزستان و عربستان سعودی توافقنامه‌هایی در زمینه همکاری تجاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در چارچوب سفرکاری « آرزیبک کوژوشف» معاون اول نخست وزیر قرقیزستان به ریاض، با عربستان سعودی چندین قرارداد در زمینه همکاری تجاری امضا شد.

در خصوص توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر، اجرای پروژه‌ها در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت نیز توافقاتی حاصل شد.

معاون اول رئیس کابینه وزیران خاطر نشان کرد: این رویداد با حضور حدود 100 شرکت قرقیزستانی از بخش‌های مختلف اقتصاد برگزار می‌شود که تمایل زیادی برای ایجاد و توسعه همکاری‌های دوجانبه با شرکای سعودی خود دارند و حضور چنین تعدادی از کارآفرینان سعودی دلیلی بر علاقه همکاری از طرف سعودی است.

وی افزود: محصولات تولید شده در قرقیزستان در عربستان سعودی تقاضای زیادی دارد و اطمینان داد که مقامات قرقیزستان آماده هستند تا شرایط مطلوبی را برای عرضه کالاهای ما مطابق با نیاز عربستان سعودی به مقدار لازم ایجاد کنند.

لازم به ذکر است که در ادامه این نشست، طرفین 4 سند را بین نمایندگان محافل تجاری قرقیزستان و عربستان سعودی در زمینه توسعه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی و کشاورزی قرقیزستان امضا کردند.

یاد آوری می‌شود که «کوژوشف» در این سفر کاری به عربستان، با مقامات دیگر این کشور، از جمله با رئیس اتاق بازرگانی و صنعت دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه گفت و گو کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما