شناسهٔ خبر: 52938892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مخالفت با گذر حرم تا حرم از شمال سمنان

افزایش بیش از ۲ برابری بودجه سال آینده با وجود عدم تحقق ۵۰درصدی بودجه امسال!!

هوشنگ حبيبی بسطامی

با وجود عدم تحقق حدودا نیمی از بودجه شهرداری، اعضای شورای شهر در لایحه بودجه جدید این شهر برای سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری را به بیش از دو برابر رقم تحقق نیافته سال ۱۴۰۰ افزایش داده اند.

صاحب‌خبر -

مهدی خراسانیان رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در گفت وگو با خبرنگاران از تحقق حدودا ۵۳ درصدی بودجه شهرداری سمنان تا دو هفته مانده به پایان سال خبر داد و اظهار کرد: تاکنون تقریبا ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۵۷۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ محقق شده و پیش بینی می شود در چند هفته باقیمانده تا پایان سال ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان دیگر از بودجه پیش بینی شده امسال محقق شود.
وی ادامه داد: تمام تلاش شورا و شهرداری معطوف به تحقق بخش بیشتری از بودجه تا پایان سال خواهد بود.
رئیس شورای شهر سمنان در پاسخ به این پرسش که بر چه مبنایی با وجود عدم تحقق حدودا نیمی از بودجه ۱۴۰۰ بودجه شهرداری مرکز استان در سال ۱۴۰۱ تا این حد افزایش داشته تصریح کرد: امسال برخلاف سال های پیش امکان لحاظ مطالبات شهرداری به صورت ستاره دار در بودجه وجود داشت و از این رو مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه شهرداری از دستگاه های اجرایی در بودجه سال آتی گنجانده شد.
وی از تامین بخشی از بودجه پیش بینی شده از محل فروش برخی از املاک شهرداری به عنوان یکی دیگر از منابع پارلمان شهری سمنان برای افزایش بالای بودجه سال پیش رو نام برد و اضافه کرد: سهم شهرداری از ارزش افزوده در سال آینده از سه درصد به چهار درصد افزایش یافته و لذا درآمدهای شهرداری سمنان از این محل نیز با افزایش روبرو شده و می توان به عنوان یک منبع دیگر برای تامین بودجه شهرداری از آن بهره گرفت.
خراسانیان با اشاره به اجرای طرح جهش مسکن در سال آینده گفت: پیش بینی ما این است که با اجرای این طرح، درآمدهای شهرداری از محل عوارض ساخت و ساز با وجود تخفیف ۵۰ درصدی نیز با افزایش قابل توجهی روبرو باشد لذا شورا با اتکا به این مهم نیز با فراغ بال بیشتری لایحه بودجه سال آینده را تدوین کرده است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش مسکن، محدوده شهری افزایش یافته و از محل ۱۰ درصد زمین اختصاص یافته به شهرداری، زمینه برای افزایش درآمدها از محل فروش این زمین ها نیز فراهم شده و احتمال تحقق بودجه را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.
عدم تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری در فرمانداری سمنان
وی از عدم تصویب بودجه پیشنهادی شورای شهر در فرمانداری سمنان خبر داد و گفت: فرمانداری سمنان ایراداتی به لایحه پیشنهادی بودجه امسال گرفته و با بازگشت بودجه به شورا، متاسفانه امسال نیز همچون سال قبل بودجه شهرداری سمنان به شورای حل اختلاف خواهد رفت.
عضو شورای شهر سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با چرایی افزایش عوارض و تعرفه های شهرداری با وجود مشکلات معیشتی شهروندان گفت: همه تلاش اعضای شورا بر این بوده که کمترین فشار از این ناحیه به مردم وارد شود .
وی از افزایش حدودا ۴۰ درصدی تعرفه ها در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: همانطور که می دانید بهای بسیاری از اقلام در یک سال اخیر افزایش بسیار بالایی داشته و لذا شورا نیز چاره ای جز این افزایش ها را نداشته است چرا که تعرفه ها یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرداری است و برای تداوم ارائه خدمات راهی جز این افزایش ها نبوده است.
خراسانیان ادامه داد: این افزایش حدودا ۴۰ درصدی تعرفه عوارض شهرداری با در نظر گرفتن مشکلات مردم مصوب شده وگرنه با توجه به افزایش چند برابری برخی هزینه ها ،میزان درآمدها در این بخش نیز باید افزایش بیشتری می یافت.

 افزایش بیش از ۲ برابری بودجه سال آینده با وجود عدم تحقق ۵۰درصدی بودجه امسال!!

وی خاطرنشان کرد: در بودجه پیشنهادی شورا ۳۹۰ ردیف اعتباری پیش بینی شده که تلاش همه همکاران ما در شورا و مدیریت شهری بر عملیاتی شدن همه این ۳۹۰ ردیف اعتباری خواهد بود.
 خراسانیان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص به محاق رفتن پروژه های گردشگری شهر سمنان در این شورا و عدم تداوم پروژه های مدیریت شهری پیشین گفت: سیاست شورای شهر در این دوره تکمیل پروژه های نیمه تمام و تمرکز بر اجرایی شدن این طرح هاست.
وی با بیان اینکه به حوزه گردشگری نیز توجه شده اضافه کرد: شاهد این توجه نیز اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری در بودجه ۱۴۰۱ است.
 اداره کل زندان ها از کاروانسرای شاه عباسی می رود؟
رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از غیرقانونی بودن فروش و انتقال سند کاروانسرای شاه عباسی از سوی اداره کل زندان های این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه بعد از کش و قوس های فراوان در نشست اخیر با مسوولان اداره کل زندان ها که با حضور استاندار، مسوولان دادگستری،میراث فرهنگی، امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه ریزی، شورا و شهرداری و...برگزار شد تصمیمات خوبی برای آزادسازی کاروانسرا اتخاذ شد.
وی با بیان اینکه مقرر شده دادگستری در اسرع وقت کاروانسرا را تحویل اداره کل میراث فرهنگی دهد اظهار کرد: تفاهمنامه ای بین سازمان برنامه و بودحه و اداره کل زندان ها منعقد شد و مقرر شده که ساختمانی برای اداره کل زندان ها احداث شود.

افزایش بیش از ۲ برابری بودجه سال آینده با وجود عدم تحقق ۵۰درصدی بودجه امسال!!

وی اضافه کرد: مقرر شده که شورا و شهرداری به طور موقت و برای دو سه سال ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان را در اختیار اداره کل زندان های استان قرار دهد تا از آن به عندان ساختمان اداری استفاده و کاروانسرای تاریخی را به طور کامل تحویل میراث فرهنگی کند.
رئیس شورا شهر سمنان با بیان اینکه هیچ دستگاهی به اندازه شورای شهر دنبال آزادسازی کاروانسرا نبوده گفت: شورای شهر همه توان خود را برای تحقق این مطالبه بحق شهروندان سمنانی به کار گرفته و این درحالی است که نقش ما در این حوزه، تسهیل گری است.
وی با بیان اینکه انتقال سند کاروانسرا به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شده غیرقانونی ست افزود: اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان باید بهره برداری از کاروانسرای شاه عباسی سمنان را به اداره کل میراث فرهنگی استان انتقال دهد چرا که اصولا انتقال سند منع قانونی داشته و امکان پذیر نیست.

مخالف عبور حرم تا حرم از شمال سمنانیم

رئیس پارلمان شهری سمنان از مخالفت شورای شهر با عبور آزادراه حرم تا حرم از شمال شهر سمنان خبر داد و گفت: پیشنهاد اعضای شورای شهر ، عبور این آزادراه از جنوب شهر سمنان است.

وی با بیان اینکه فعلا عملیات اجرایی قطعات این آزادراه تا سرخه در حال انجام است تصریح کرد: در نقشه اعلام شده قرار است که آزادراه از مناطق شمالی شهر عبور کند که این روند می تواند آسیب های جدی برای شهر سمنان به همراه داشته باشد.

خراسانیان با بیان اینکه براساس نقشه های تاییدشده فعلی آزادراه از مناطق پایین دست پارک کوهستان عبور می کند ادامه داد: عبور از این منطقه، شهروندان سمنانی را از مزایای مهمترین ظرفیت گردشگری سمنان در پارک کوهستان که هزینه های زیادی نیز برای آن شده، محروم می کند.

وی عبور آزادراه از این منطقه را مترادف از دست دادن مجموعه بزرگ تفریحی گردشگری کوهستان سمنان ارزیابی و اظهار کرد: گذر آزادراه حرم تا حرم از این منطقه توسعه شهری سمنان را با محدودیت جدی روبرو می کند ضمن اینکه شهروندان از مزایای این پروژه مهم گردشگری که در دوره های مختلف،مدیریت شهری برای آن هزینه زیادی کرده،نیز محروم خواهند شد.

رئیس شورای شهر سمنان وعده داد: نمایندگان مردم در پارلمان شهری همه توان و تلاش خود را برای تغییر نقشه این آزادراه در محدوده شهر سمنان به کار گیرند.
 انتهای پیام

نظر شما