شناسهٔ خبر: 52931769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۳ درصد از بودجه شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۰ محقق شد

سمنان- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: ۵۳ درصد از بودجه شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۰، معادل سه هزار میلیارد ریال تاکنون محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برسد.

صاحب‌خبر -

مهدی خراسانیان عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان شورای اسلامی شهر بیان کرد: تعرفه عوارض شهرداری در سال ۱۴۰۱ حداکثر ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: افزایش بودجه پیش‌ بینی‌ شده برای سال آینده باید بر مبنای چارچوب‌های مشخص تعیین شود در غیر این صورت باید توجیه منطقی ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ هنوز به تصویب فرمانداری سمنان نرسیده است و باید یا در صحن شورا اصلاح شود و یا مانند سال گذشته در شورای حل اختلاف بررسی شود.

خراسانیان بیان کرد: طبق آخرین نظرات کارشناسی پیرامون طرح آزادراه حرم تا حرم، مقرر است که آزادراه  از پارک کوهستان سمنان بگذرد  اما اعضای شورا برای تغییر این مسیر مطالبه می‌کنند زیرا اجرای این طرح در این مکان هم امکان توسعه شهر را در آینده محدود می‌کند و هم مکان تفریحی و گردشگری پارک کوهستان را از بین می‌برد.

وی افزود: عملیات عمرانی خیابان امام خمینی (ره) مورد تایید است اما اجرای این طرح هنوز ناقص است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: در مصوبه شورای پنجم مقرر شد که پیش از پیاده محور شدن این مسیر، مطالعات اجتماعی انجام و سپس اجرا شود اما پیش از انجام این مطالعات خیابان بسته شد.

خراسانیان بیان کرد: تمرکز شورای اسلامی شهر سمنان در سال آینده بر اتمام طرح‌های ناتمام است و ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری شهر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شورای شهر سمنان، ساختمان سازمان فرهنگی شهرداری را به طور موقت در اختیار اداره کل زندان‌ها قرار می‌دهد تا بدین ترتیب روند تخلیه کاروانسرای عباسی تسهیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت:  استانداری سمنان تعهد دارد ساختمان جدیدی برای اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان بسازد.

وی افزود: اداره کل اقتصاد و دارایی نیز مالکیت این کاروانسرا را به میراث فرهنگی انتقال می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت:  اداره کل زندان‌ها نیز تعهد دارد در اسرع وقت کاروانسرا را به طور کامل به شهرداری سمنان تحویل دهد.

بودجه شهرداری سمنان برای سال ۱۴۰۰، معادل پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تعیین شده بود.

گزارش تصویری مرتبط را اینجا ببینید.

نظر شما