شناسهٔ خبر: 52934308 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان :

تعرفه عوارض شهرداری در سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد

خراسانیان از افزایش حداکثر ۴۰درصدی تعرفه عوارض شهرداری در سال ۱۴۰۱ خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«مهدی خراسانیان » در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تعرفه عوارض شهرداری در سال ۱۴۰۱ حداکثر ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به محقق شدن ۵۳ درصد از بودجه شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۰، معادل سه هزار میلیارد ریال پیش‌بینی کرد تا پایان سال به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برسد.

 

وی با بیان اینکه افزایش بودجه پیش‌ بینی‌ شده برای سال آینده باید بر مبنای چارچوب‌های مشخص تعیین شود اضافه کرد:در غیر این صورت باید توجیه منطقی ارائه شود.

 

خراسانیان با اعلام این مطلب که بودجه سال ۱۴۰۱ هنوز به تصویب فرمانداری سمنان نرسیده است  اضافه کرد:باید یا در صحن شورا اصلاح شود و یا مانند سال گذشته در شورای حل اختلاف بررسی شود.

 

وی با اشاره به موضوع گذر آزادراه حرم تا حرم از پارک کوهستان سمنان نیز عنوان کرد: اعضای شورا با این مسئله مخالفت کرده‌اند چرا که علاوه بر محدود شدن توسعه شهر سمنان در آینده منجر به از بین رفتن یک مکان تفریحی و گردشگری این شهر نیز می‌شود.

 

خراسانیان در خصوص نواقصی در اجرای طرح عمرانی خیابان امام خمینی (ره) گفت: یکی از مصوبات شورای پنجم در مورد پیاده محور شدن خیابان امام سمنان انجام مطالعات اجتماعی بود که پیش از انجام این مطالعات خیابان بسته شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان تمرکز شورای اسلامی شهر سمنان در سال آینده را اتمام طرح‌های ناتمام عنوان کردوافزود: ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری شهر پیش‌بینی شده است.

 

وی در خصوص تخلیه کاروانسرای عباسی سمنان بیان کرد: مالکیت این کاروانسرا به میراث فرهنگی منتقل خواهد شد.

 

خراسانیان با بیان اینکه به منظور تسهیل در این امر شورای شهر سمنان ساختمان سازمان فرهنگی شهرداری را به صورت موقت در اختیار اداره کل زندان‌ها قرار می‌دهد اضافه کرد:  بر اساس تعهدات انجام شده از سوی استانداری سمنان ساختمان جدیدی برای این اداره کل احداث شود.

پایان پیام/276

نظر شما