شناسهٔ خبر: 52906643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عفو بین‌الملل خواستار آزادی وبلاگ نویس محبوس سعودی شد

تهران-ایرنا- سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی «رائف بدوی» وبلاگ‌نویس سعودی شده است که این هفته محکومیت «ناعادلانه» ۱۰ ساله خود را به پایان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، سازمان عفو بین‌الملل رائف بدوی را یک زندانی عقیدتی می‌داند و خواستار لغو فوری این حکم و آزادی بی قید و شرط وی شده است.

در بیانیه روز جمعه سازمان عفو بین‌الملل آمده است که این مرد ۳۸ ساله که به هزار ضربه شلاق و ۱۰ سال زندان محکوم شده بود، «به دلیل ابراز آزادانه نظرات خود به صورت خودسرانه دستگیر شد».

هبه مرایف مدیر منطقه‌ای عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: «رائف بدوی یک دهه را صرفا به خاطر استفاده از حق آزادی بیان خود در پشت میله‌های زندان گذراند».

وی افزود: «مقامات سعودی باید از آزادی فوری و بدون قید و شرط او اطمینان حاصل کنند و ممنوعیت سفر غیرقانونی اعمال شده بر او را لغو کنند تا سرانجام بتواند به خانواده‌اش ملحق شود».

بدوی دارای سه فرزند است که از پاییز سال ۲۰۱۳ به همراه مادرشان در استان کبک کانادا زندگی می‌کنند.

این وبلاگ نویس عربستانی، تاکنون جوایز زیادی را در زمینه حقوق بشر دریافت کرده است که از آن جمله می توان به جایزه آزادی بیان سال ۲۰۱۴ سازمان خبرنگاران بدون مرز و جایزه آزادی بیان ساخاروف را از سوی پارلمان اروپا اشاره کرد.

سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند که دولت ریاض در ماه‌های اخیر، حملات خود علیه فعالان حقوق بشری این کشور را شدت بخشیده است.

نظر شما