شناسهٔ خبر: 52906301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست عفو بین‌الملل برای آزادی فوری وبلاگ‌نویس سعودی

منصوره زالی

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای، خواستار آزادی وبلاگ‌نویس عربستانی شد که هفته گذشته دوره محکومیت ۱۰ ساله وی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سازمان عفو بین‌الملل، جمعه، در بیانیه‌ای خواستار آزادی "رائف بدوی"، وبلاگ نویس عربستانی شد.

براساس این بیانیه "رائف بدوی" تنها به دلیل ابراز آزادانه نظرات خود و به اتهام تلاش برای تضعیف نهادهای دینی در عربستان دستگیر و مجرم شناخته شد.

"هبه مرایف"، مدیر منطقه‌ای غرب آسیا و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل در این زمینه گفت: این وبلاگ‌نویس عربستانی تنها به دلیل تلاش برای استفاده از حق آزادی بیان خود، یک دهه را پشت میله‌های زندان گذراند.

وی افزود: مقامات سعودی باید رایف بدوی را فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد کنند همچنین ممنوعیت سفر غیرقانونی اعمال شده بر او را لغو کنند تا سرانجام بتواند به خانواده‌اش ملحق شود.

رائف بدوی که 38 سال دارد، در وبلاگ خود از خاندان سلطنتی سعودی انتقاد کرده و خواهان آزادی بیان و احترام به عقاید مختلف در کشور شده بود.

او نخست در مظان اتهام ارتداد بود اما در سال ۲۰۱۳ از این اتهام تبرئه شد. او را در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ سال زندان، ۱۰۰۰ ضربه شلاق و یک میلیون ریال سعودی جریمه نقدی محکوم کردند. طبق حکم دادگاه، شلاق‌های تعیین شده باید هر هفته و هر بار ۵۰ ضربه اجرا شوند. بدوی پنجاه شلاق نخست را در ملاء عام و روبروی یک مسجد تحمل کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما