شناسهٔ خبر: 52870319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

مدیر عامل اریکسون نگران اقدام دولت آمریکا بر سر جنجال عراق است

صاحب‌خبر -
Borje-Ekholm-Ericsson-770x285.jpg
 
 
ICTna.ir - رئیس اریکسون، بورژ اکهلم روز چهارشنبه پس از افشای اطلاعات جدید درباره تخلفات تاریخی شرکتش در عراق، دوباره هدف حمله و نقد قرار گرفت .
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این وندور سوئدی گفت که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) به او گفته شده است که شرایط تسویه حساب یک میلیارد دلاری - که به عنوان توافق تعویق تعقیب قضایی (DPA) نامیده می شود - را که در اواخر سال 2019 با دولت منعقد شد، نقض کرده است.
 
این جنجال مربوط به فعالیت‌های تجاری فاسد در بازارهای متعدد بین سال‌های 2011 و 2019 می باشد. وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند که افشاگری‌های اریکسون در مورد تحقیقات داخلی در عراق قبل از این توافق کافی نبوده است. همچنین ادعا می‌کند که اریکسون در افشای بعدی مربوط به تحقیقات پس از توافق وفاداری لازم را نشان نداده است.
 
مشخص نیست که اریکسون ممکن است در نتیجه این صحبت ها، با چه عواقبی روبرو شود، اما رویدادهای جدید برای چندمین بار نماد اریکسون در بورس را متاثر ساخته است.
 
این اقدام وزارت دادگستری تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی (ICIJ) گزارشی را بر اساس آنچه که ادعا می کند نسخه افشا شده تحقیقات داخلی اریکسون در عراق است، منتشر کرد. این شرکت به تفصیل برخی از فسادهایی را که ظاهراً شرکت برای حفظ کسب و کار خود در عراق انجام داده بود را فاش کرد.
 
یکی از تکان‌دهنده‌ترین رویدادها، مربوط به ربودن یک پیمانکار فرعی در سال 2014 است که در موصل تحت کنترل داعش کار می‌کرد. گفته می‌شود که این اتفاق کمتر از یک ماه پس از توصیه دو کارمند اریکسون برای توقف عملیات در موصل و جاهای دیگر رخ داده است، توصیه‌ای که گفته می‌شود توسط مدیران ارشد منطقه رد شده است.
 
در یک کنفرانس تلفنی در روز چهارشنبه، اخولم به جزئیات گزارش‌های مختلف اشاره نکرد، اما این رفتار نادرست تاریخی را «بسیار شرم‌آور» توصیف کرد.
 
او گفت که اریکسون در سفری است تا فرهنگ شرکت را تغییر دهد تا مطمئن شود چنین رفتاری در گذشته باقی می ماند. یکی از این تغییرات تشویق کارکنان به صحبت در صورت آگاهی از هرگونه رفتار نادرست و محافظت از آنها در هنگام انجام این کار بوده است. وی گفت: در سال 2016 که برای اولین بار این رویه اجرا شد، 146 نگرانی مطرح شد که منجر به اخراج نزدیک به 100 کارمند و استعفای داوطلبانه 20 نفر دیگر شد.
 
اکهلم گفت: «ما مصمم هستیم که واقعاً رفتارهای نادرست و عملکرد ضعیف گذشته را ریشه‌یابی کنیم و من کاملاً متعهد به انجام آن هستم.
 
او افزود: «ما معتقدیم تنها راهی که اریکسون می‌تواند در درازمدت موفق شود، ترکیب فرهنگ رهبری فناوری با رفتار سازگار و عاقلانه است.»
 

نظر شما