شناسهٔ خبر: 52684958 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مدیرعامل سابق گوگل: آمریکا در رقابت ۵G از چین عقب ماند

ايسنا : مدیرعامل سابق گوگل از دولت آمریکا به دلیل عدم انجام اقدامات کافی برای پیشرو کردن این کشور در حوزه ۵G انتقاد کرد و مدعی شد انفعال واشنگتن، ابتکار عمل را به چین واگذار کرده است. شبکه‌های ۵G در مقایسه با نسل‌های قبلی فناوری‌های موبایل، به کاربران نوید سرعت و ظرفیت بیشتر و تاخیر کمتر را می‌دهند. این ویژگی‌ها مزایای مختلفی برای کاربران و مصرف‌کنندگان عادی ایجاد می‌کند، اما پتانسیل واقعی و تفاوت‌های این نسل، در کاربردهای صنعتی، دفاعی و خدمات عمومی نمود پیدا می‌کند. با در نظر گرفتن این حقیقت، پیشرو بودن در استفاده از ۵G نه تنها یک بلندپروازی صنعتی بلکه بخش جدایی ناپذیر از استراتژی ملی است.

صاحب‌خبر -

چین منابع دولتی قابل توجهی را اختصاص داده است تا اطمینان حاصل کند در صدر این حوزه قرار دارد و توسعه تجاری ۵G در این کشور هم جزو سریع‌ترین‌ها در جهان بوده و کشورهای دیگری نیز در حوزه ۵G آمریکا را پشت سر گذاشته‌اند.

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل در مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال که با همکاری گراهام آلیسون از دانشگاه هاروارد به تحریر درآمد، از دولت آمریکا خواست برای پرداختن به شکاف در میانگین سرعت و روند توسعه ۵G اقدام کند و هشدار داد چین ممکن است صاحب آینده ۵G شود.

علاج‌های ممکن می‌تواند شامل تامین مالی بیشتر تحقیقات، سیاست‌های مشوق سرمایه‌گذاری و فراهم کردن دسترسی اپراتورها به دامنه امواج ضروری باشد. با این حال اشمیت اذعان کرد تحریم‌ها علیه شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی هوآوی چین اثراتی داشته است. عملکرد رقت‌انگیز آمریکا در رقابت ۵G نشانه شکست بزرگ‌تر آمریکا برای همگام ماندن با چین در فناوری‌های مهم از نظر استراتژیک‌ است. چین همچنین در تولید فناوری پیشرفته، انرژی سبز و بسیاری از کاربردهای هوش مصنوعی جلوتر از آمریکا است.

بر اساس گزارش تِک رادار، اگرچه ۵G هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما رقابت برای پیشرو بودن در فناوری ۶G نیز آغاز شده است. تلاش‌ها در اروپا، چین، ژاپن و آمریکای شمالی در جریان است تا علاوه بر توسعه کاربردها و خدمات ۵G، در فناوری‌هایی که استانداردهای جهانی را شامل می‌شوند، پیشرو باشند.

 

 

 

نظر شما