شناسهٔ خبر: 52674562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا در کردستان جان چهار نفر دیگر را گرفت

سنندج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان این بیماری در استان از ابتدای شیوع (اسفند ۱۳۹۸) تا ظهر امروز به یک‌هزار و ۹۶۲ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر فریدون عبدالملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد ۸۵۳ نفر در سنندج، ۳۱۵ نفر در سقز،  ۱۵۱ نفر در قروه،  ۱۰۵ نفر در کامیاران، ۱۵۹ نفر در بانه، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۵ نفر در بیجار، ۱۸۷ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان و پنج نفر در سروآباد جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

وی از شناسایی ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روند افزایشی است به طوری که در چهار روز گذشته ۲۵ بیمار جدید در این مراکز بستری شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان های استان افزود: ۱۸۳ نفر در سنندج، ۲۷ نفر در سقز، ۲۶ نفر در مریوان، ۲۱ نفر در قروه، ۱۳ نفر در بیجار، ۱۸ نفر در کامیاران،   ۲ نفر در دیواندره،   ۱۷ نفر در بانه، ۶ نفر در سروآباد و ۲ نفر در دهگلان در مراکز درمانی بستری هستند و تحت مداوا قرار دارند.

دکتر عبدالملکی اضافه کرد: ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند که ۱۹ نفر در چهار روز گذشته به مجموع بستری های این بخش اضافه شده است.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: شهروندان در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

نظر شما