شناسهٔ خبر: 52629724 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

مزیت‎ های چای و قهوه بر سلامتی

چای و قهوه از محبوب ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان به شمار می آیند و فایده های زیادی برای سلامتی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مجله ویرا، چای و قهوه از محبوب ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان به شمار می آیند؛ به طوری که چای سیاه پر طرفدارترین نوع چای است و۷۸ درصد از کل تولید و مصرف چای را تشکیل می‌دهد ؛ از طرفی ، در سال۲۰۲۱ و۲۰۲۲ ، حدود۱۶۶ میلیون کیسه۶۰ کیلوگرمی قهوه در سراسر جهان مصرف شده است و این رقم هر روز بیشتر و بیشتر می شود. از جمله مزایای چای و قهوه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن: این مواد شیمیایی می‌توانند به سلول‌های شما آسیب رسانده و منجر به کسالت و بیماری شوند . بدن شما وقتی غذا‌های خاصی را به انرژی تبدیل می‌کند ، و زمانی که نور خورشید به پوست شما می‌تابد ، رادیکال‌های آزاد را می‌سازد. همچنین شما می‌توانید آن‌ها را از چیز‌هایی که می‌خورید و یا می‌نوشید نیز دریافت کنید . چای و قهوه به بدن شما کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد را با ماده‌ای که در ترکیب آن‌ها وجود دارد ، یعنی "آنتی اکسیدان ها" از بین ببرد.

کمک به دیابت نوع ۲: چای و قهوه هر دو با کاهش احتمال ابتلا به این بیماری ، ارتباط دارند ؛ زیرا چای و قهوه ، بر نحوه استفاده بدن از قند خون (گلوکز) برای سوخت و ساز ، تأثیر می گذارند . قهوه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان خاص است که به پایین نگه داشتن قند خون و ثبات بیشتر آن کمک می کند – ویژگی ای که چالش اصلی افراد مبتلا به دیابت است.آنتی اکسیدان های چای نیز می توانند به بدن شما در فرایند تنظیم قند خون کمک کنند.

کمک به بیماری پارکینسون:  برخی از مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند علائم اولیه پارکینسون را کاهش دهد ، در حالی که تحقیقات دیگر حاکی از آن است که نوشیدن قهوه و چای در وهله اول ، از مغز شما در برابر ابتلا به این بیماری محافظت می‌کند.

کاهش بیماری‌های قلبی: پزشکان زمانی فکر می‌ کردند که افراد مبتلا به بیماری های قلبی ، به دلیل وجود کافئین ، باید مصرف چای و قهوه را کاهش دهند ، اما اکنون به نظر می ‌رسد که می توانند از شما در برابر این بیماری محافظت کنند.در یک مطالعه ، افرادی که۳ تا ۵فنجان قهوه در روز می ‌نوشیدند ، کمتر در معرض تجمع کلسیم در رگ ‌هایی بودند که خون را به عضله قلب می‌ رسانند ، که این می تواند به معنای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی باشد.

کاهش احتمال تشکیل سنگ کیسه صفرا:  قهوه شانس ابتلا به این سنگ‌های دردناک را کاهش می‌دهد ؛ زیرا به حرکت مایع در کیسه صفرا کمک کرده و احتمال تبدیل کلسترول به سنگ را بسیار کم می کند.

نظر شما