شناسهٔ خبر: 52559988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در جهت جلب آراء افراط‌گرایان فرانسه؛

اریک زمور: حجاب را ممنوع و مساجد را تعطیل خواهم کرد!

کاندیدای ریاست‌ جمهوری فرانسه که به داشتن مواضع افراطی معروف است، سخنانی اسلام‌هراسانه را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان  - «اریک زمور» در سخنانی اسلام هراسانه در مصاحبه با شبکه‌ای فرانسوی در راستای مواضع افراطی خود علیه اسلام و مسلمانان اعلام کرد که در صورتی که رئیس‌ جمهور فرانسه شود دیگر صدای اذانی از فرانسه شنیده نخواهد شد، زیرا او به این صدا علاقه‌ای ندارد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه در جهت جلب آراء افراطی‌های فرانسه به آداب مسلمانان حمله کرده و گفت: «فرانسه باید برای کلیسا‌ها بماند، من حجاب را ممنوع می‌کنم، اذان را متوقف می‌کنم و مساجد بزرگ را هم می‌بندم. من نمی‌خواهم صدای هیچ موذنی را بشنوم، پخش اذان از مساجد فرانسه به معنی فتح آن به دست مسلمانان است.»

زمور اولین بار نیست که در خصوص مسلمان‌ها نفرت‌پراکنی می‌کند. او پیش از این نیز در خصوص دین اسلام و مسلمانان اعلام کرده بود که مخالف پذیرش مهاجران و مسلمانان در فرانسه است.

پیش از این مجله اکونومیست انگلیس این کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه را «ترامپ فرانسه» خوانده و در خصوص او نوشته بود زمور یک فرانسوی یهودی تبار است که علاوه بر اسلام‌ستیز بودنش زن ستیز نیز هست و دائم در حال ارائه یک دیدگاه افراطی و رادیکال می‌باشد و پیش از این نیز اعلام کرده بود اسامی مانند «محمد» باید در فرانسه ممنوع شوند.

شایان ذکر است در دوره امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فعلی فرانسه که گزینه‌ بهتری از زمور اعلام می‌شود محدودیت‌های بسیاری برای مسلمانان از جمله منع حجاب در اماکن عمومی فرانسه به تصویب رسید. در همین راستا فرانسه پس از اصلاحیه بحث برانگیز «لایحه جدایی‌طلبی» در سال گذشته که حجاب دختران زیر ۱۸ سال را در اماکن عمومی ممنوع می‌کرد، خشم مسلمانان این کشور را برانگیخته است.

اکنون این لایحه جدید با انتقاد‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و کمپین «دست از حجابم بردار» آغاز شده است. فدراسیون فوتبال فرانسه در حال حاضر حجاب زنان را در مسابقات رسمی ممنوع کرده است و حجاب در مدارس و ساختمان‌های دولتی نیز ممنوع است.

انتهای پیام/

نظر شما