شناسهٔ خبر: 51210685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رقیب مکرون در انتخابات، نیامده جنجال به پا کرد

مردم پاریس در اعتراض به نامزدی یک افراطی راست‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خیابان آمده و تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، اریک زمور، کارشناس رسانه و از حزب راست افراطی فرانسوی، قرار است روز سه‌شنبه اعلام کند که در انتخابات سال آینده برای ریاست‌جمهوری نامزد خواهد شد و در همین جهت یک اجتماع در پاریس ترتیب داده است.

زمور ۶۳ ساله که گاهی اوقات به عنوان «ترامپ فرانسه» معرفی می‌شود، در ماه سپتامبر با شروع یک تور سراسری کتاب که به عنوان کمپین تبلیغاتی پنهان عمل می‌کرد، ورود چشمگیری به سیاست داشت.

مردم پاریس نیز در اعتراض به نامزدی زمور امروز (یکشنبه) به خیابان‌های پاریس آمده و از آن اعلام انزجار کردند.

سفارت آمریکا در پاریس نیز به شهروندان خود هشدار داده است که از رفتن به منطقه‌ای که اریک زمور، نامزد راست افراطی ریاست جمهوری فرانسه در آن اولین تجمع سیاسی خود را برگزار خواهد کرد، اجتناب کنند، زیرا بیم آن می‌رود بین معترضان و هواداران او درگیری خشونت آمیز رخ دهد. ضد فاشیست‌ها و اتحادیه‌ها مختلف فرانسه پیش از این برای یک تظاهرات اعتراضی فراخوان صادر کرده‌اند.

با وجود عقاید افراطی زمور که یک یهودی صهیونیستی است نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حمایت از زمور در ماه‌های سپتامبر و اکتبر افزایش یافته است و برای مدت کوتاهی او را به بزرگترین رقیب مکرون تبدیل کرده بود، اما به نظر می‌رسد محبوبیت او در ماه گذشته کم شده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که نظرسنجی‌های فعلی پیش‌بینی می‌کنند در حال حاضر در مسیر پیروزی در انتخابات است، هنوز رسما نامزدی خود را اعلام نکرده است. با این حال انتظار می‌رود او اوایل سال آینده نامزدی خود را اعلام کند.

شایان ذکر است در دوره مکرون که گزینه‌ی بهتری از زمور اعلام می‌شود محدودیت‌های بسیاری برای مسلمانان از جمله منع حجاب در اماکن عمومی فرانسه به تصویب رسید و او نیز از این دست نژادپرستی‌ها داشته است که موجب اختلافات بسیاری در فرانسه شد.

<div id="video-display-embed-code_15236952"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7988871/15236952?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما