شناسهٔ خبر: 52517909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا

انقلاب اسلامی، ادامه دهنده و تداوم نهضت پیامبر اعظم(ص) است

قزوین - ایرنا - رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: انقلاب اسلامی، ادامه دهنده و تداوم نهضت پیامبر اعظم(ص) است و باید برای صیانت و حفاظت از آن بسیار هوشیار و مراقب باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی روز جمعه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و تشکر از مردم متدین قزوین برای حضور حماسی در این مراسم، افزود: یکی از بزرگترین انقلاب های الهی که باید از آن درس بگیریم انقلاب الهی علیه طاغوت است که بر اساس مستندات و گفته های مورخان فاصله انقلاب موسی بن عمران و پیامبر اعظم(ص) قریب به ۲ هزار سال بود.  

وی با بیان اینکه در قرآن کریم ۱۳۲ بار از رسالت موسی بن عمران یاد شده که هدایت مردم از کفر و ظلم به سمت نور بوده است، اظهار داشت: تاریخ تکرار می شود و ما باید از آن درس بگیریم و در راستای حفظ و صیانت از این انقلاب بکوشیم.  

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه لازمه حفظ و صیانت از انقلاب صبر مردم است، تصریح کرد: همانطور که قرآن علل و عوامل پیروزی بنی اسرائیل را بر طاغوت تبعیت بنی اسرائیل از رهبری بیان می‌کند، راه تداوم این انقلاب نیز اطاعت از رهبری است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه بیان کرد که خداوند میزان صبر بنی اسرائیل را با قرار دادن برخی سختی ها در برابر آنها آزموده است که اگر به امروز نگاه کنیم مردم ایران نیز دچار برخی سختی ها هستند که با صبر و اعتماد به دولت انقلابی حل و فصل خواهد شد.  

این مسوول با بیان اینکه انقلاب اسلامی در تکلیف با انقلاب‌های الهی اشتراک های زیادی دارد، گفت: قانون مندی در تاریخ یکی از نقاط اشتراک انقلاب ما و انقلاب انبیای الهی است.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه هر جا مردم در طول تاریخ پای انقلاب خود محکم ایستاده‌اند آن انقلاب مسیری درست را طی کرده است، اضافه کرد: ملت ما تا اینجا محکم ایستاده و در صحنه‌های حساس انقلاب در میدان حضور داشته و آن را حفظ کرده‌اند اما همچنان خطر در کمین انقلاب است.

این مسوول با بیان اینکه خطر در کمین انقلاب است، افزود: اگر از نمرود سوال می‌کردند دشمن شماره یک تو کیست می‌گفت ابراهیم، اگر از فرعون می‌پرسیدند می‌گفت موسی و اگر از ابوسفیان می‌پرسیدند می‌گفت محمد رسول الله (ص) و اگر امروز از آمریکا سوال کنند دشمن شماره یک شما کیست؟ می‌گوید سید علی خامنه‌ای، همین موضوع نشان می‌دهد این انقلاب ادامه دهنده راه موسی بن عمران و تداوم بخش مبارزه با استکبار است.

وی ادامه داد: این انقلاب ادامه دهنده و تداوم بخش انقلاب پیامبر اعظم (ص) است و می‌خواهد ضربه‌هایی که به امامت وارد شده را جبران کند.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه ادامه دادن راه انبیا ملتی غیور، صبور، مقاوم و انقلابی را می‌طلبد، عنوان کرد: ما در میانه راه هستیم و نسبت به گذشتگان وظیفه‌ای مضاعف داریم و باید مراقب باشیم اغواگری دشمنان خارجی ذهن ما را  با مسائل و مشکلاتی که داریم منحرف نکند.

سعیدی تاکید کرد: بخشی از مشکلات امروز ما به دشمن خارجی و بخشی به ناکارآمدی مدیران پیشین باز می‌گردد اما امروز دولتی انقلابی داریم و اصلاح امور نیاز به مدتی صبر، مقاومت و حوصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از ضعف‌ها و اشتباهاتی که برخی مردم دارند به حرکت انقلاب لطمه می‌زند و باید مراقب ادامه مسیر انقلاب باشیم.

سعیدی ضمن اشاره به این موضوع که اگر ملتی دست از رهبری بردارد گرفتار فتنه می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم قوم بنی اسرائیل از حضرت موسی جدا شدند و به بت پرستی روی آوردند و دوباره گرفتار شدند، در روزگار کنونی نیز مردم باید مراقب ادامه مسیر انقلاب باشند.

نظر شما