شناسهٔ خبر: 52410581 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انعقاد بالغ بر ۸۰ قرارداد حق بهره‌برداری در لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: بالغ بر ۸۰ قرارداد حق بهره برداری از ابتدای سال تاکنون در استان منعقد شده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد، بختیار رازانی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مساحت قرارداد‌های حق بهره‌برداری در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: بیش از ۵۸ درصد قرارداد‌های منعقده به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۷۳ درصد واحد‌های به بهره‌برداری رسیده فعال هستند که اکثر این واحد‌ها با ظرفیت‌های بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و بعضا زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه از کسب رتبه اول عملکردی (شاخص‌ها) صنایع کوچک توسط این مجموعه در ۹ ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال در همین بازه زمانی توانسته ایم رتبه دوم در پایش واحد‌های راکد را کسب کنیم و همچنین پایش سطحی بیش از ۳۰۰ واحد راکد داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اخذ استاندارد شش واحد صنعتی و مجوز ایجاد خوشه جدید پلاستیک از جمله از اقدامات مهم حوزه صنایع کوچک شرکت به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ طرح صنعتی با ایجاد اشتغال۷۷۲ نفر در استان لرستان به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها در مجموع بیش از ۱۸۵۷ میلیاردریال بوده است.

رازانی ادامه داد: بالغ بر ۸۰ قرارداد حق بهره برداری نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون منعقد شده که مساحت این طرح‌ها ۲۷ هکتار است و پیش بینی می‌شود حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها در مجموع ۷۴۴۷ میلیارد ریال باشد و ظرفیت اشتغال این طرح‌ها نیز بالغ بر ۱۱۰۵ نفر است.

وی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون مصوبه پنج شهرک جدید شهرک صنعتی شماره ۴ خرم‌آباد، ناحیه صنعتی در رومشکان، چگنی، بیرانشهر و چمن سلطان به شهرک‌های استان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین شهرک خصوصی پتروشیمی ایجاد و شهرک صنعتی بروجرد سه در حال تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی است.

رازانی اضافه کرد: تکمیل و ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی شهرک‌های صنعتی در حال بهره‌برداری و تکمیل و راه‌اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال ایجاد شمال پلدختر، خرم آباد سه، الشتر، رومشکان و نورآباد را در دست اقدام داریم.

وی یادآور شد: ناحیه صنعتی رومشکان از طریق شورای برنامه ریزی استان در سال ۹۲ مصوب شد که در سال جاری فرایند تملک آن در حال انجام بوده و تاکنون حدود ۲۶ هکتار تملک شده است. مقرر شده همزمان دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به ارائه خدمات تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام و این شرکت نیز تا پایان سال حدود ۱۰ هکتار فاز عملیاتی اجرایی و آماده واگذاری کند.

انتهای پیام/ب

نظر شما