شناسهٔ خبر: 52411655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بهره برداری از ۵۸ پروژه در شهرکهای صنعتی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان گفت: ۵۸ پروژه و طرح عمرانی و صنعتی در لرستان در دهه فجر به بهره برداری رسید

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، بختیار رازانی گفت:  از این تعداد، چهل پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال و همچنین تعداد ۱۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۵۷میلیارد ریال در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: پروژه‌های زیرساختی شهرکها و نواحی صنعتی لرستان در سال ۱۴۰۰ با تامین اعتباری حدود ۳۲ میلیارد تومان اجرایی شده و به مناسبت ایام مبارک دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد.

رازانی یادآوری کرد: سایر پروژه‌های زیرساختی مانند تکمیل شبکه روشنایی، آسفالت، ترمیم معابر و غیره نیز در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی که تکمیل شده نیز در دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مساحت قراردادهای حق بهره برداری در نه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹افزود: بیش از ۵۸ درصد قراردادهای منعقده به بهره برداری رسیده و بیش از ۷۳ درصد واحدهای به بهره برداری رسیده فعال می باشند که اکثر این واحدها با ظرفیتهای بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و بعضا زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت هستند.

46

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان لرستان در ادامه از کسب رتبه اول عملکردی (شاخص ها) صنایع کوچک توسط این مجموعه در نه ماه سال جاری اشاره کرد. و گفت: امسال در همین بازه زمانی توانسته ایم رتبه دوم در پایش واحدهای راکد را کسب کنیم و همچنین پایش سطحی بیش از ۳۰۰ واحد راکد داخل و خارج از شهرکها و نواحی صنعتی ، اخذ استاندارد ۶ واحد صنعتی و اخذ مجوز ایجاد خوشه جدید پلاستیک از جمله از اقدامات مهم حوزه صنایع کوچک شرکت به شمار می رود .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان بیان کرد: بالغ بر ۸۰ قرارداد حق بهره برداری نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰تاکنون منعقد شده است که مساحت این طرح ها ۲۷هکتار است و پیش بینی می شود حجم سرمایه گذاری انجام شده در این طرح ها در کل ۷۴۴۷ میلیارد ریال باشد و ظرفیت اشتغال این طرح ها نیز بالغ بر یک هزار و ۱۰۵نفر است.

رازانی گفت : از سال ۱۳۹۵ تا کنون مصوبه ۵ شهرک جدید شهرک صنعتی خرم آباد۴- ناحیه صنعتی رومشکان- ناحیه صنعتی چگنی- ناحیه صنعتی بیرانشهر- ناحیه صنعتی چمن سلطان به شهرکهای استان اضافه گردید. همچنین شهرک خصوصی پتروشیمی ایجاد و شهرک صنعتی بروجرد۳ در حال تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی می باشد.

وی اعلام کرد : تکمیل و ارتقای زیرساخت های مخابراتی شهرکهای صنعتی در حال بهره بردار و تکمیل و راه اندازی شهرکها و نواحی صنعتی در حال ایجاد شمال پلدختر، خرم آباد۳، الشتر، رومشکان و نورآباد

رازانی تصریح کرد: ناحیه صنعتی رومشکان از طریق شورای برنامه ریزی استان در سال ۹۲ مصوب گردید که در سال جاری فرایند تملک آن در حال انجام می باشد که تا کنون حدود ۲۶ هکتار تملک شده است و مقرر گردید همزمان دستگاه های خدمات رسان نسبت به ارائه خدمات تا ورودی ناحیه صنعتی اقدام و این شرکت نیز تا پایان سال حدود ۱۰ هکتار فاز عملیاتی اجرایی و آماده واگذاری نماید

نظر شما