شناسهٔ خبر: 52373601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با ایام الله دهه فجر صورت گرفت

افتتاح و آغاز به کار چهلمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند

طی آئینی در سینما نخل خرمشهر، چهلمین جشنواره فلیم فجر در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در شهرهای آبادان و خرمشهر افتتاح و آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، مراسم افتتاحیه اکران فیلم های چهلمین جشنوار فیلم فجر در منطقه آزاد اروند، شامگاه (پنج شنبه ۱۴ بهمن) با حضور مسئولان و هنرمندان در سینما نخل خرمشهر برگزار شد.

 

«قدرت الله طمیمیان» در این آئین، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حلول ماه رجب اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده، فیلم های چهارمین جشنواره منطقه ای و چهلمین جشنواره کشوری فیلم فجر از فردا ۱۵ لغایت ۲۲ بهمن در سه سینمای مهر و آزادی آبادان و نخل خرمشهر اکران می شوند.

 

معادن فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: امسال افتتاحیه چهارمین جشنواره فیلم های فجر در منطقه با آئین رونمایی از کتاب «قفس تنهایی من» نوشته هنرمند معلول محمدجواد مکتوفی از فرهیختگان خرمشهری همراه شد که به همگان ثابت کرد معلولیت، محدویت ایجاد نمی کند.

 

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره به غیر از مرکز استان (اهواز)، شهرستان های آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) تنها شهرستان هایی بودند که با تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه، مجوز برگزاری جشنواره و اکران فیلم ها را اخذ کردند.

 

طمیمیان با اشاره به اینکه جشنواره از بخش های جانبی متنوعی برخوردار است اضافه کرد: امشب همزمان با افتتاح جشنواره فیلم فجر، در سینما مهر آبادان نیز نمایشگاه «نقاش کوچولو» به همت موسسه اوج صدای اروند و موسسه خیریه حجت بن الحسن عسگری (ع) از روستای طره بخاخ نیز فعالیت خود را رسما آغاز کردند.

 

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت و توانمندسازی بچه های بی سرپرست، بدسرپرست و کودکان کار عنوان کرد و یاد آور شد: در روز آخر نمایشگاه نیز با برگزاری مزایده نقاشی های به نمایش درآمده، برای این کودکان پوشاک و البسه جهت سال نو خریداری می شود.

 

پایان پیام/660

نظر شما