شناسهٔ خبر: 52279108 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار گیلان:

۲۴۳ مورد از زمین‌های دستگاه‌های دولتی در حریم سواحل قرار دارد

استاندار گیلان گفت:تا پایان بهمن ماه به دستگاه‌ها فرصت دادیم تا زمین‌های دستگاه‌های دولتی در حریم سواحل ساخته شده اند را تعیین تکلیف کنند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - اسدالله عباسی گفت: از مجموع ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی گیلان، ۷۹ کیلومتر در ۲۴۳ نقطه در تصرف نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار دارد.

عباسی می گوید از این تعداد متصرف، بخش‌های زیرمجموعه استانداری و وزارت کشور از امروز ملزم به عقب‌نشینی و آزادسازی حریم ۶۰ متر شده اند که با توجه به اهمیت موضوع، کارگروهی در مرکز استان و شهرستان‌ها جهت بررسی وضعیت سواحل استان تشکیل می‌شود و گزارش آن به‌صورت مستقیم از سوی بنده به‌عنوان نماینده عالی دولت مورد رصد قرار می‌گیرد.

در گام دوم آزادسازی سواحل تصرفی نیروهای انتظامی و نظامی که زیرمجموعه وزارت کشور قرار دارند؛ انجام و به طرح سالم‌سازی دریا اختصاص می‌یابد تا مورد بهره‌برداری و استفاده همگان قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تلاش می کنیم تا از سواحل استان استفاده ای بهینه شود و به صورت جدی و ویژه در خصوص کوه خواری، جنگل خواری و ساحل خواری اقدام می کنیم و اجازه دست اندازی به بیت المال و حریم انفال را به فرصت‌طلبان و سودجویان نخواهیم داد.

باید تلاش شود تا با همکاری همه بخش ها اعم از قوای مجریه، قضاییه و مقننه در اجرای این تصمیم بصورت استوار گام برداریم و نتایج آن از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم می رسد.

 در این فرصت یک‌ماهه دستگاه های اجرایی و نهادهای خصوصی و دولتی هرچه زودتر نسبت به خود اظهاری اقدام کنند ضمن آنکه در خصوص تخریب اماکن و ابنیه حریم ساحل نیز بر اساس قوانین تصمیم گیری می شود.

 

<div id="video-display-embed-code_15551486"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8046261/15551486?width=400&height=300"></script></div>
 

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/پ

نظر شما