شناسهٔ خبر: 52225486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برف و باران و وزش باد شدید آسمان اصفهان را فرا گرفت / کاهش محسوس دما تا 8 درجه

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وضعیت جوی در اکثر مناطق نیمه ‌ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نیمه‌ غربی و جنوب بارش برف و باران و در مناطق مرتفع احتمال کولاک برف و در سایر مناطق استان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

آسیه آقایی، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بارشی طی امروز بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق نیمه ‌ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نیمه‌ غربی و جنوب بارش برف و باران و در مناطق مرتفع احتمال کولاک برف و در سایر مناطق استان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

آقایی با اشاره به اینکه در مناطق شرقی وزش باد همراه با گرد و خاک محلی و طوفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود، گفت: از فردا تا اواسط هفته‌ آینده جوی نسبتاً پایدار بر روی استان حاکم خواهد شد و تا روز یکشنبه کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه در سطح استان خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه کمینه‌ دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۵ تا ۷ درجه کاهش خواهد داشت، بیان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۴ و کمینه فردا صفر درجه و چوپانان ۱۹ و بوئین میاندشت با منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش در سمیرم با ۱۳.۳ باران و ۷ سانتی‌متر برف ثبت شده است و فریدون‌شهر ۸ میلی‌متر باران و ۱۰ سانتی‌متر برف، چادگان ۸.۴، خوانسار ۵.۳ باران و یک سانتی‌متر برف، دهاقان ۴.۶، گلپایگان ۴.۳، داران ۴.۵، بوئین میاندشت ۳، اصفهان ۱.۴، زرین‌شهر ۳.۱، دهق ۰.۹، نطنز ۲.۴ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/م

نظر شما