شناسهٔ خبر: 52168639 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فراخوان جذب ایده و محصول تبیان در حوزه زنان/ ایده‌های برتر در سبد محصولات تبیان

رویداد عصر زنان با محوریت جذب ایده صبح امروز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ تبیان در موسسه فرهنگی تبیان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

گروه زندگی: به گزارش خبرنگار فارس، رویداد عصر زنان با محوریت جذب ایده و محصول صبح امروز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ با حضور دکتر مینا مهرنوش بنیانگذار کسبینو، دکتر پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و خلاق و علیرضا دهفولی مدیر خانه خلاق و فناوری تبیان در موسسه فرهنگی تبیان برگزار شد.

در ابتدا علیرضا دهفولی مدیر خانه خلاق و فناوری تبیان گفت: مجموعه تبیان با محوریت دستیاری زندگی چند سالی است کارش را شروع کرده. برای اینکه بتوانیم مسئله ها و مشکلات را توسط مردم و با حضور خود مردم تسهیل و رفع کنیم. مجموعه خانه خلاق و نوآوری های تبیان را ایجاد کردیم. تلاش کردیم در این مجموعه  سه عنصر اصلی؛ نوآوری، محتوا  و فناوری  را در کنار هم جمع کنیم و سرویس های زندگی را مانند سبد اولی که در مجموعه تبیان شکل گرفت ارائه دهیم.  

 

وی ادامه داد: خوشبختانه محصولات سبد اول ما که شامل «همدم»  در حوزه تسهیل گری ازدواج، مجموعه «پرسان»  در حوزه مشاوره یا اشتراک تجربیات زندگی و مجموعه «میم» با محوریت آموزش در حوزه خانواده بود به جذب سرمایه دوم رسیده و از سبد محصولات تبیان خارج می‌شوند و به صورت مستقل فعالیت شان را ادامه خواهند داد. 

 

مهندس دهفولی بیان کرد: تقریبا در آستانه سالگرد افتتاحیه خانه خلاق و فناوری تبیان هستیم. تصمیم داریم سبد دوم مجموعه تبیان را به دلیل اهمیت حوزه زنان و نقش آنها در جامعه با محوریت زنان ارائه دهیم. 

سهم مشارکت زنان ایرانی در حوزه کارآفرینی خلاقانه بالاتر از استاندارد جهانی است

در ادامه این نشست دکتر کرمی در رابطه با نقش زنان در جامعه  گفت: امروزه عصر، عصر زنان است.متاسفانه در جامعه زنان آنطور که باید نقش شان متبلور و برجسته نبود اما با ورود به عرصه ی کارآفرینی فناورانه و نوآورانه زنان توانستند با توانایی ها و استعداد هایی که داشتند را به جامعه نشان دهند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و خلاق با اشاره به برخی از آمار مشارکت زنان در کار آفرینی گفت: تقریبا بالای ۵۱ درصد از محصلین و دانشجویان دانشگاه های کشور را دختران و بانوان ما تشکیل می دهند.بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها، بانوان و دختران ما هستند. در حوزه کارآفرینی فناورانه  نقش و سهم مشارکت زنان بالاتر از استاندارد جهانی است طبق آمار یونسکو در سال 2020 سهم مشارکت زنان 30 درصد و سهم مشارکت  زنان در ایران  31/2 بوده است. 16 درصد مالکان  شرکت های دانش بنیان و خلاق زنان هستند. آمار زنان مدیرعامل در بین این شرکت های خلاق 11 درصد است.

 دکتر کرمی در تبیین مسئولیت معاونت علمی و فناوری بیان کرد:  معاونت علمی و فناوری در ستاد فناوری های نرم و هویت ساز  مسئولیت نهاد سازی را دارد تلاش می‌کنیم نهادهایی را ایجاد کنیم که بتواند معضلات و مشکلاتی که ساختار های اصلی  ما نتوانستند آنها را رفع کنند، حل کند و برایشان تدبیری ارائه دهد.  یکی از این نهاد ها در حوزه نوآوری های اجتماعی است که در ۴ عنوان اصلی؛ آموزش معیشت، سلامت و خانواده فعالیت دارد. ایده ها،ابتکارات و ساختار‌سازی ها ارائه می‌شود تا در این 4 حوزه کلان معظلی رفع شود. در نوآوری اجتماعی برخلاف سازمان های امداد از فرد خدمت گیرنده هم کمک گرفته می‌شود و مشارکت افراد درگیر هم صورت می‌گیرد.

 


دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و خلاق بیان کرد: ما در خانه خلاق و نوآوری ایده های خلاقانه و نوآورانه را  در دل رویداد ها شناسایی می کنیم مثل رویدار عصر زنان. پس از شناسایی، ایده در کنار مربیان متخصص قرار می‌گیرد. آموزش ضمن خدمت به فرد داده می‌شود.تمام تجربیات یک مشاور کسب و کار به آن جوان یا فرد صاحب ایده داده می‌شود.  

 

شبکه سازی کلید توسعه و پیشرفت ما زنان است 

دکتر مینا مهرنوش بنیانگذار کسبینو  با تاکید بر لزوم شبکه سازی در حوزه زنان گفت:به عنوان کسی که در حوزه  کسب و کار زنان تجربه دارم. بعد ازسال ها ارتباط گرفتن در این حوزه پیشنهاد و درخواستی از مدیران عزیز تبیان دارم. فکر می‌کنم اگر به این سمت برویم خیلی موثر تر باشد. پرداختن به رویداد های مختلف در حوزه زنان مثل الگوسازی، معرفی کارآفرین ها و... بسیار مفید است. اما یک نهاد بالاتری لازم است که اتفاق بزرگ تری بیفتد.از نظر من مهم ترین اقدامی که می‌توانیم در حوزه زنان و کسب و کارشان داشته باشیم فقط و فقط شبکه سازی است. 

 

دکتر مینا مهرنوش در ادامه بیان کرد: شبکه سازی کلید توسعه و پیشرفت ما زنان است.منابع بسیار زیادی نزد خانم های ما قرار گرفته مثل هوش سرمایه، قدرت، تحصیلات دانشگاهی و .. اگر بتوانیم این ها را کنار هم قرار دهیم.کسب و کارهای زیادی ایجاد می‌شود. از نظر من  اولین گام در راستای  رشد و توسعه کسب و کار زنان ایرانی بحث شبکه سازی است. پتانسیل های بانوان در شبکه سازی به خوبی شناسایی می‌شوند و بین آنها ارتباط ایجاد می‌شود.  

گفتنی است فراخوان جذب ایده و محصول از ۴بهمن آغاز شده است و تا ۱۵ بهمن ماه ادامه دارد. علاقمندان می‌توانند ایده ها و محصولات خودشان را برای رفع مشکلات زنان در حوزه های  نقش آفرینی زنان  در جامعه، تعارضات بین نقشی ، حفظ سلامت فردی، تسهیل فرزندآوری، شکوفایی توانمندها و توسعه فردی ، تفریحات و اوقات فراغات به خانه خلاق و فناوری تبیان ارائه دهند. ایده های برتر در سبد دوم مجموعه تبیان قرار می‌گیرند و تا سقف 700 میلیون تومان از آنها حمایت مالی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما