شناسهٔ خبر: 52097801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: تیم‌های امدادی و خدماتی شهرستان صحنه در آماده‌باش کامل هستند

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار صحنه گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان در پی هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تشکیل شد و تمام تیم‌های امدادی و خدماتی در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «علیرضا حیدری» پنجشنبه شب در نشست ستاد مدیریت بحران صحنه در فرمانداری افزود: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در روزهای آتی سامانه بارشی بسیار قوی همراه با برف، باران و کولاک در پی خواهد داشت، که آمادگی اعضای کامل مدیریت بحران برای خدمات در مواقع  و هماهنگی اعضا از نکات ضروری و قابل اهمیت است.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان صحنه اضافه کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران باید در هر زمان از شبانه روز از آمادگی کامل برخوردار باشند زیرا حادثه و بحران زمان نمی شناسد.

وی تصریح کرد: مدیران توانمند افرادی هستند که بتوانند در شرایط بحرانی بهترین تصمیم ها را گرفته تا از میزان خسارت های جانی و مالی بکاهند و برنامه ریزی های منظم و تصمیم گیری مناسب در امور مدیریت بحران به منظور پیشگیری، کنترل و نظارت دقیق در این گونه از حوادث طبیعی را امری مهم و ضروری است.

حیدری ادامه داد: در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و تدابیر دستگاه‌های اجرایی می بایست به گونه ای باشد که شاهد مشکلات حاد در سطح شهرستان نباشیم.  

فرماندار صحنه در پایان ضمن تشکر از اعضای ستاد مدیریت بحران، از مردم درخواست کرد در صورت لزوم از تردد غیرضروری خودداری کنند و هموطنان و رانندگان در صورت تردد، حتماً تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و خودروهای اداری نیز بصورت کامل تجهیز شوند.

بارش شدید برف ۲ روز گذشته موجب برودت هوا و یخبندان شهرها و روستاهای استان کرمانشاه شده و مشکلاتی را برای مردم به دنبال داشته است.

شهرستان صحنه با ۷۶ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما