شناسهٔ خبر: 52097712 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پویش خدمت ۸؛ کلنگ احداث پارک ویژه مادر و کودک بر زمین خورد

شهردار پایتخت در هشتمین برنامه از سلسله بازدید‌های هفتگی خود از مناطق شهر برای بررسی مشکلات، چالش‌ها و فرصت‌ها از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز به منطقه ۱۰ تهران رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای علیرضا زاکانی که در هشتمین برنامه از سلسله بازدید‌های هفتگی خود از مناطق پایتخت به همراه مدیران ارشد خود به منطقه ۱۰ رفته بود، برنامه‌های امروز خود را از ساعت ۶:۳۰ صبح با زیارت امامزاده معصوم (ع) و شهدای گمنام آرمیده در این آستان آغاز کرد.
شهردار پایتخت پس از زیارت حرم مطهر امامزاده معصوم (ع) و ادای احترام به مقام شامخ شهدا راهی بازدید از چند پروژه منطقه ۱۰ شد.

بازدید از موزه هفت‌چنار

شهردار تهران در این بازدید در جریان آخرین وضعیت ساماندهی موزه هفت‌چنار، محور دعوتی و طرح بازپیرایی بوستان اعتماد که در جوار این موزه واقع شده، قرار گرفت.
رضا شرفی شهردار منطقه ۱۰ درباره مشکلات و ظرفیت‌های بخش‌های موزه هفت چنار و میزان اعتبار، جزئیات بازپیرایی بوستان یک هکتاری اعتماد که قرار است با ویژگی‌های باغ ایرانی و المان‌های ویژه آن طراحی شود، توضیحاتی به شهردار تهران ارائه کرد.
زاکانی در یادداشتی که بر تمبر اختصاصی طراحی شده در این مکان وجود داشت، نوشت: «آثار ملی هر ملت بخش جدایی‌ناپذیر هویت آن ملت است. نگهداشت و انتقال این میراث گرانبها از وظایف ما است».

آیین کلنگ‌زنی احداث پارک ویژه مادر و کودک

در بازدید بعدی با حضور شهردار تهران کلنگ احداث باغ نظر بر زمین زده شد که قرار است در آنجا پارک ویژه مادر و کودک احداث شود.

جزئیات طرح شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام (ره) و ساماندهی اراضی پیرامونی

زاکانی در ادامه از سناریو‌های مطرح شده برای شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام (ره) و اراضی پیرامونی آن مطلع شد.
برای شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام (ره) هفت سناریو پیشنهاد شد که در نهایت سه گزینه بیشترین امتیاز را کسب کرد تا مدیران شهری و معاونت حمل‌ونقل بررسی طرح برتر برای اجرا را در دستور کار داشته باشند.
در طرح مدنظر شهرداری منطقه، ۲۶۷ قطعه تملک شده در اختیار شهرداری می‌ماند و ۴۱۳ قطعه برای اجرای طرح باقی می‌ماند که باید تملک شود.
شهردار منطقه ۱۰ از زاکانی تقاضا کرد تا مراحل تکمیل و تصویب مطالعات ترافیکی طرح در کمیسیون ماده پنج سریع‌تر انجام شود.

بازدید از مجتمع فرهنگی آموزشی اجتماعی بصیر

حجت‌الاسلام محمد ناصری، مدیر و بنیانگذار مجتمع فرهنگی آموزشی اجتماعی بصیر (مهدیه یوسف زهرا (عج)) در این بازدید گفت: کار این مجموعه، ذاتا بحث تربیتی با یک نگاه تخصصی است چرا که خلا‌هایی در بحث تربیتی وجود دارد. در این مجتمع ۶۰ دانش‌آموز نخبه را با هدف تربیت مدیران انقلابی گرد هم آورده‌ایم. طرح حمایت تربیتی و معیشتی برای کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست نیز به فعالیت‌های این مجموعه اضافه شده است.
شهردار تهران نیز در این دیدار کمک به چنین مجموعه‌هایی را وظیفه نهاد‌هایی مانند شهرداری دانست.

طرح بازسازی میدان جمهوری

زاکانی در ادامه بازدیدهایش با حضور در میدان جمهوری، توضیحات شهردار منطقه ۱۰ را درباره طرح بازسازی این میدان شنید.

احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان خوش

شهردار تهران در ادامه توضیحات شهردار منطقه۱۰ را درباره زمین واقع در خیابان خوش که قرار است برای احداث پارکینگ طبقاتی تملک شود، شنید.

دیدار با خانواده یکی از شهدای مدافع حرم

زاکانی پیش از نشست با نخبگان منطقه ۱۰، با همسر یکی از شهدای مدافع حرم و کودک خردسالش دیدار کرد.
وی سپس تجهیزات و امکانات منطقه برای شرایط بحرانی را بررسی کرد.
علیرضا زاکانی پس از اتمام بازدید از پروژه‌های منطقه ۱۰ به جلسه نشست با نخبگان این منطقه رفت و گفت: انقلاب اسلامی ادعای بزرگی مطرح کرد تحت عنوان اینکه باید هم دنیا و هم آخرت مردم را بسازیم. خیلی‌ها در مقابل آن ایستادگی کردند. اما «من»‌ها «ما» شد، به اسلام تمسک و به امام تاسی شد و در کمال ناباوری انقلاب پیروز شد. در دفاع مقدس عین همین ماجرا رقم خورد. با دستان خالی و مشکلات متعددی که هر کدام برای ازپا درآوردن ملتی کافی است، با همان فرمول انقلاب به توفیق رسیدیم.
شهردار تهران افزود: آنچه که بدخواهان تلقی می‌کردند این بود که ما دست از رویه‌ای که برای ما توفیق به ارمغان آورد، برمی‌داریم و پراکنده می‌شویم؛ مردم را نادیده می‌گیریم و نسبت خود با رهبری و مردم و انقلاب را فراموش می‌کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: به همین منظور ابتدا باید دریابیم آنچه در تهران است زیبنده این شهر نیست. زیبنده تهران نیست که امروز بعد از ۴۲ سال نکاتی را بیان کنیم که واقعیت‌های تلخ پیرامونی ما است. نکاتی را متذکر شویم که علی‌القاعده باید حل شده باشد. ۴ ماه و ۱۹ روز است که نوکری شما در شهرداری را دنبال می‌کنیم. از روز اول دغدعه ما این بود که شهر، شهروند و مدیریت شهری را باهم ببینیم و به هم پیوسته به آن نگریسته و برنامه‌ریزی کنیم.

نظر شما