شناسهٔ خبر: 52060532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عبور نساجی از دیوار یک‌هشتم نهایی جام حذفی

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران با پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان به جمع هشت تیم برتر جام حذفی فوتبال کشور راه یافت و پس از سال‌ها ناکامی در صعود به جمع هشت تیم برتر جام حذفی، بالاخره به روند این ناکامی‌های پیاپی پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ که روز دوشنبه با برگزاری چهار مسابقه آغاز شده بود امروز با انجام سه مسابقه دیگر دنبال شد و مسابقه آبی‌پوشان پایتخت با پیکان نیز به دلیل ابتلای تعدادی از بازیکنان استقلال به کرونا به زمانی دیگر موکول شد. در یکی از سه مسابقه برگزار شده امروز، نساجی به مصاف تیم قدرتمند گل‌گهر سیرجان رفت و موفق شد با ارائه یک بازی حساب شده ۳ – ۱ تیم امیر قلعه‌نویی را شکست دهد و جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را کسب کند.

نساجی مازندران که در این بازی طبق قرعه میزبان محسوب می‌شد به دلیل آماده نبودن ورزشگاه‌های قائمشهر و ساری، برای دومین بار در استادیوم امام رضا(ع) مشهد میزبان شد و توانست روی چمن با کیفیت این ورزشگاه نتیجه‌ای ارزشمند کسب کند.

تیم الهامی که ۹ بازی پیاپی بدون شکست را در لیگ برتر و جام حذفی پشت‌سر گذاشته بود در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی توانست به این روند شکست‌ناپذیری ادامه دهد و دومین تیم فوتبال سیرجانی را نیز از گردونه رقابت‌ها کنار بزند.

نساجی که در مرحله یک‌شانزدهم نهایی موفق شده بود تیم دسته یکی آرمان‌گهر سیرجان را در زمین حریف با نتیجه ۱ – ۰ شکست دهد، امروز مقابل همسایه بالایی خود در جدول لیگ برتر ابتدا از حریف پیش افتاد و پس از تساوی در نیمه نخست، با تمرکز بر دفاع از دروازه و برنامه‌ریزی برای انجام ضد حملات موفق شد در نیمه دوم توانست دو بار دروازه حریف را باز کند و قاطعانه دومین تیم سیرجانی جام حذفی را نیز حذف کند.

گل نخست نساجی در دقیقه ۱۶ توسط رمتضی منصوری به ثمر رسید، اما گل‌گهر در دقیقه ۳۰ توانست کل تساوی را وارد دروازه نساجی کند. در نیمه دوم توپ و میدان عمدتا در اختیار گل‌گهر بود، اما نساجی که روی ضدحملات حساب ویژه‌ای باز کرده بود در دقیقه ۷۸ توسط کریم اسلامی و دقیقه ۹۲ با شوت رضا جعفری دو بار دروازه گل‌گهر را باز کرد و پیروز شد. کریم اسلامی دقیقه ۷۳ نیز دروازه گل‌گهر را باز کرد که گل او آفساید اعلام شد.

عبور نساجی از دیوار یک‌هشتم نهایی جام حذفی

نساجی با این برد همراه با پرسپولیس، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، مس کرمان، خیبر خرم‌آباد و خلیج فارس ماهشهر به جمع تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی این فصل جام حذفی صعود کرد. تکلیف یک تیم دیگر نیز پس از برگزاری مسابقه بین استقلال تهران و پیکان مشخص خواهد شد.

عملکرد نساجی در ۱۰ فصل اخیر جام حذفی

ساکت الهامی پارسال کارش در نساجی را با مسابقه مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل سایپا در قائمشهر آغاز کرده بود که نساجی پس از تساوی بدون گل موفق شد در ضربات پنالتی ۸ – ۷ حریف خود را شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. اما در مرحله یک‌هشتم نهایی با وجود این که بازی در قائمشهر برگزار شد نتوانست از پس ملوان بندرانزلی برآید و با شکست ۱ – ۰ از دور مسابقات کنار رفت.

در فصل ۱۳۹۸ – ۱۳۹۹ جام حذفی نیز نساجی حضوری ناکام داشت و با پذیرش شکست خانگی ۱ – ۰ مقابل شهرخودرو در مرحله یک‌شانزدهم نهایی از رقابت‌ها حذف شد.

فصل ۱۳۹۷-۱۳۹۸ جام حذفی نیز برای نساجی در مرحله یک‌هشتم نهایی به پایان رسید. نساجی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی موفق شده بود شاهین لردگان را در قائمشهر با برد پرگل ۵ – ۰ شکست دهد، اما در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل سپاهان اصفهان با وجود ارائه یک بازی خوق و قوی پس از تساوی ۱ – ۱ طی ۱۲۰ دقیقه در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ – ۳ شکست خورد و از صعود به جمع هشت تیم ناکام ماند.

نساجی در فصل ۱۳۹۶ – ۱۳۹۷ که در لیگ آزادگان بازی می‌کرد نیز تا مرحله یک‌هشتم پیش آمد. در مرحله یک‌شانزدهم نهایی پس از تساوی ۱ – ۱ با پارس جنوبی جم موفق شد در ضربات پنالتی ۴ – ۳ میزبان خود را شکست دهد و حریف استقلال تهران در مرحله یک‌هشتم شود. اما در تهران با پذیرش شکست ۲ – ۱ مقابل استقلال از صعود به مرحله یک‌چهارم باز ماند.

در فصل ۱۳۹۵-۱۳۹۶ نیز نساجی با شکست خانگی ۱ – ۰ مقابل نفت تهران از مرحله یک شانزدهم بالاتر نرفت. فصل ۱۳۹۴ – ۱۳۹۵ نساجی در جام حذفی حضور نداشت و فصل ۱۳۹۳ – ۱۳۹۴ ابتدا در دور سوم مسابقات مقابل میلان اراک ۲ – ۱ پیروز شد و در دور چهارم و پیش از حضور در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با شکست ۳ – ۱ مقابل گل‌گهر از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نساجی در فصل ۱۳۹۲ – ۱۳۹۳ نیز نتوانست به جمع ۳۲ تیم نهایی جام حذفی برسد و با شکست ۳ – ۰ مقابل میناب‌طیور هرمزگان در دور چهارم و نخستین گام حذف شد. در فصل ۱۳۹۱ – ۱۳۹۲ نساجی بین تیم‌های حاضر در جام حذفی حضور نداشت و فصل ۱۳۹۰ – ۱۳۹۱ نیز پیش از آغاز بازی‌ها از حضور در مسابقات انصراف داد.

نظر شما