شناسهٔ خبر: 67674670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

مکارم اخلاق، محبت، رزق و خیرات می‌آورد

حوزه/ حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: اخلاق در خانه و خانواده و اجتماع باید خوب و عالی بوده و صله رحم را گسترش دهیم، چرا که مکارم اخلاق و صله رحم، محبت و رزق و خیرات می‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امروز در مراسم عزاداری ماه محرم در مسجد شهید حر خسروی، اظهار داشت:همه اصحاب در یک شب به شهادت رسیدند، ولی بعضی روزها را اختصاص می‌دهند به یکی از افراد خاص و در میان شهدای بنی هاشم، اولین کسی که به میدان رفته و به شهادت می‌رسد و امام بدون درنگ به وی اجازه ورود به میدان می‌دهد حضرت علی اکبر(ع) است.

وی افزود: در تاریخ در رابطه با سن و شخصیت آن حضرت موارد مختلفی بیان شده ولی مسلما آن حضرت از امام سجاد(ع) بزرگ تر بوده است، در زیارت عاشورا نیز حضرت علی اکبر(ع) مورد خطاب قرار می‌گیرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: حضرت علی اکبر(ع) از همه انسان‌ها و بنی هاشم از لحاظ خلقت، سیمای ظاهری و رفتاری، از لحاظ اخلاق و از لحاظ منطق و گفتار، شبیه‌ترین مردم به پیامبر(ص) بودند، امام حسین(ع) می‌فرمودند: خدایا تو شاهد باش هر وقت ما دلمان برای پیامبر(ص) تنگ می‌شد به سیمای علی اکبر نگاه می‌کردیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: زمانی که علی اکبر(ع) به میدان رفت، امام حسین(ع) سه نفرین عمومی و یک نفرین خصوصی می‌کند، نفرین‌های عمومی آنکه خدایا نعمات زمین را از آنان بگیر و خیرات را از آنان بگیر و جمعشان را متفرق کن و یکجا هم امام حسین(ع) در رابطه با عمر بن سعد نفرین خصوصی می‌کند و می‌فرماید: خداوند رحم و نسلت را قطع کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی ابراز کرد: در این سه ویژگی که خداوند به آن حضرت عطا کرده، خلقت و منطق را نمی‌توانیم مثل آن حضرت باشیم، ولی در اخلاق می‌توانیم به آن حضرت شباهت داشته باشیم، در روایت داریم که پیامبر(ص) به یاران خود فرمودند: آیا می‌دانید چه کسی در اخلاق می‌تواند شبیه به من باشد؟ فرمود: کسی که از لحاظ اخلاق بهتر از همه باشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه امروز مکارم اخلاق کمرنگ شده و خیلی از معضلات و طلاق‌ها و جدایی‌ها نیز به همیت دلیل است.

وی یادآور شد: فرزندان و جوانان ما باید اخلاق عالی داشته باشند و پیامبر(ص) را اسوه و الگو خود قرار دهند، لذا اخلاق در خانه و خانواده و اجتماع باید خوب و عالی بوده و صله رحم را گسترش دهیم، چرا که مکارم اخلاق و صله رحم، محبت و رزق و خیرات می‌آورد.

انتهای پیام/

نظر شما