شناسهٔ خبر: 52024456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار؛ به جاده‌های کوهستانی تردد نکنید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: از امشب تا ۳ روز آینده دمای هوای البرز از منفی ۲ تا منفی ۷ درجه کاهش خواهد داشت و شهروندان هنگام تردد در مسیرهای کوهستانی باید موارد ایمنی را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به برودت هوا در  چند روز اخیر، گفت: با توجه به سامانه بارشی روزهای اخیر  که بیشتر با بارش برف  در کوهپایه های بخش آسارا و چندار و طالقان در بخش مرکزی کرج همراه بود  و سامانه بارشی جدیدی که پنجشنبه وارد استان می‌شود، رانندگان خودروها در هنگام تردد از مسیرهای کوهستانی از همراه داشتن زنجیرچرخ و وسایل لازم گرمایشی خودرو اطمینان داشته باشند.  

وی با اعلام این خبر که از امشب دمای هوای  البرز کاهش می‌یابد، گفت: از امشب دمای هوا در البرز به منفی ۲ درجه می‌رسد، فردا شب به منفی ۵ درجه و چهارشنبه شب تا منفی ۷ درجه کاهش می‌یابد و گلخانه داران و دامداران پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از کاهش دما را مورد توجه قرار دهند.  

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: دمای منفی ۷ درجه در سطح شهرها، در مناطق کوهستانی  برودت بیشتری دارد، طبیعت گردها و کوهنوردان  توجه داشته باشند که در این ایام به مسیرهای کوهستانی تردد نداشته باشند.

وی یادآور شد: یخبندان در این روزها موجب یخ زدن سنگ‌های مشرف به جاده‌ها می‌شود و با گرمتر شدن هوا و آب شدن یخ‌ها، سنگ‌ها به سمت جاده‌ها حرکت می‌کنند. شهروندان در این ایام از تردد غیرضروری در جاده چالوس و جاد‌ه‌های چندار و طالقان خودداری کنند. 

فلاح نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها در ایام سرما و یخبندان البرز افراد در راه مانده و بی‌خانمان را در گرمخانه‌ها اسکان دهند، گفت: شهروندان می‌توانند برای اسکان افراد بی‌خانمان و یا کسانی که در راه مانده‌اند با سامانه‌های ۱۳۷ شهرداری و ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی تماس بگیرند.

انتهای پیام/ج

نظر شما