شناسهٔ خبر: 67285571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی: اجرای عدالت بارزترین مولفه قوه قضاییه است 

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: اجرای عدالت و نگاه حساس به پرونده‌های مردمی از مشخص‌ترین و بارزترین مولفه‌های قوه قضاییه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی همزمان با هفته قوه قضاییه در دیدار با مدیران دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی گفت: هر سه قوه کشور دارای اهمیت خاصی هستند و لکن قوه قضاییه از نظر حساسیت و ظرافت موقعیت خطیر و خاصی دارد چراکه سرنوشت مردم در پرونده‌ها در این قوه رقم می خورد.


وی افزود: کار دستگاه قضایی شاق و مهم است و مسوولین قضایی هم کار بسیار سخت و دشواری دارند بنابراین باید با استعانت و توکل بر خدا کارها را پیش ببرند.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: مسوولین نظام در اعتقادات خود به مبانی نظام مستحکم و راسخ هستند و شخصیت‌هایی که در نظام است در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد.
وی ادامه داد: شخصیتی مانند آیت الله رییسی، شهیدان رجایی و بهشتی الگوی بی نظیر این اعتقادات راسخ هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با تمجید از اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی گفت: سه نکته است که دستگاه قضایی استان باید اهتمام بیشتری به آن ها داشته باشند، یک مساله مربوط به فرهنگ عمومی جامعه است که نیاز است بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دوم توجه به مقوله زندان و کاهش استفاده از مجازات حبس و اهتمام ویژه به اصلاح و بازپروری مجرمین است که به خوبی در این استان اتفاق می‌افتد و اگر تقویت شود بهتر است.

امام‌جمعه ارومیه: اجرای عدالت بارزترین مولفه قوه قضاییه است 

وی ادامه داد: سومین نکته اطلاع رسانی از کارهای انجام شده به مردم است تا مردم آشنایی بیشتری با اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی داشته باشند چراکه در جامعه این احساس نیاز وجود دارد تا مردم به دستگاه قضایی اعتماد بیشتری نمایند.
امام جمعه ارومیه اعلام آمادگی کرد چنانچه کارها با شفافیت در اختیار ائمه جمعه قرار گیرد نسبت به انعکاس آنها اقدام خواهد شد.

ائمه جمعه در تبیین فرهنگ غنی سازش نقش مهمی دارند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم ائمه جمعه در تبیین و گسترش فرهنگ سازش در جامعه اظهار کرد: فرهنگی که درخصوص صلح و سازش در استان نهادینه شده است حاصل زحمات و روشنگری ائمه جمعه استان است که کمک شایانی به رفع خصومت بین مردم شده و در حل و فصل پرونده های دادگستری هم چشم گیر است.
ناصر عتباتی با بیان اینکه آمار سازش در این استان به ۴۲ درصد افزایش یافته است گفت: فرهنگ غنی دینی با کمک ائمه جمعه خصوصا نماینده ولی فقیه در این استان نهادینه شده است و باید این مسیر ادامه پیدا کند.

امام‌جمعه ارومیه: اجرای عدالت بارزترین مولفه قوه قضاییه است 
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ارتباط با نهادهای مردمی با حضور قضات و مدیران قضایی در مساجد رونق خوبی داشته و نیاز به حمایت و تقویت دارد.
عتباتی به استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس هم در استان اشاره کرد و گفت: این امر به خوبی در دادگستری آذربایحان‌غربی جا افتاده است و در جهت امور عام المنفعه و خدمات عمومی آرای خوبی صادر شده است.

به گزارش ایرنا، از اول تا هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

شهید بهشتی نخستین رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی در انفجار دفتر این حزب به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

نظر شما