شناسهٔ خبر: 52016385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس پلیس راه کردستان :

برف و کولاک ۶ محور اصلی کردستان را مسدود کرد

سنندج- ایرنا- رییس پلیس راه کردستان گفت: برف و کولاک شدید ۶ محور اصلی استان را مسدود کرد و مسافران سفرهای خود در این مسیرها را لغو کنند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عیسی گوهری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون مسیرهای بانه - سقز، سقز - مریوان، سروآباد - کامیاران، مریوان - هورامان، سنندج - دیواندره و دیواندره - سقز مسدود است.

وی با بیان اینکه عبور هر نوع کشنده در جاده بیجار - دیواندره  ادامه داد: اتوبوس‌هایی که از مبدا اهواز و از جاده‌های استان کردستان به مقصد استان آذربایجان تردد می‌کنند توجه کنند که امکان عبور از این مسیرها را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسیر قروه - دهگلان - سنندج باز است گفت: در صورت مسدود شدن این مسیر ناچار به اسکان اضطراری مسافران در قروه خواهیم بود.

رییس پلیس راه کردستان با تاکید بر اینکه مردم بویژه ساکنین روستا از هرگونه سفری اجتناب کنند اظهار داشت: تردد در مسیرهای باز هم با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راه، راهداری و هلال احمر در مسیرهای مختلف حضور داشته و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان شده و فعالیت سامانه به صورت بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

طبق اعلام  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان بر اثر بارش برف و کولاک از روز گذشته، راه ارتباطی ۵۲ روستای استان مسدود است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

نظر شما