شناسهٔ خبر: 52015919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش برف و کولاک شدید جاده سقز - مریوان را بست

سنندج - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سقز گفت: با شدت گرفتن بارش برف از بعداز ظهر یکشنبه، محور سقز - مریوان بسته شد.

صاحب‌خبر -

محمود روحانی زاده یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تردد وسایل نقلیه به دلیل بارش شدید برف در مسیرهای سقز به سمت دیواندره، مریوان، بوکان و بانه با مشکل مواجه است و در این محورها کولاک شدید حاکم است و هم اکنون جاده سقز - مریوان بدلیل بارش شدید برف و نبود دید کافی مسدود شده است.

وی با بیان اینکه ۶ اکیپ راهداری در محورهای اصلی شهرستان (سقز - دیواندره، بانه، بوکان، مریوان و تکاب) در جاده ها مستقر هستند، افزود: تیم های راهداری در همه محورها در حال برفروبی  و ارایه خدمات به رانندگان گرفتار در کولاک و برف هستند.

روحانی زاده اضافه کرد: دید افقی رانندگان در بسیاری از این محورها به حداکثر ۱۰ متر رسیده است که باید رانندگان با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.  

وی با اشاره به تردد تریلرها و کامیون ها که باعث کندی در تردد جاده ها می شوند، افزود: ورود تریلر و کامیون را باتوجه به بارش شدید برف و کولاک سنگین در محورهای سقز ممنوع کردیم تا تردد کند نشود.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای سقز با اشاره به اینکه تردد در راه های ارتباطی سقز فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است، از مسافران خواست از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا در جاده دچار کولاک نشوند.

وی به مردم توصیه کرد: حتما زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و ایمنی به همراه داشته باشند و از تردد غیر ضرور در جاده سقز - دیواندره خودداری کنند.

بارش شدید برف که از بعد از ظهر روز یکشنبه شهرستان سقز را فرا گرفته است باعث شد تا مدارس این شهرستان در روز دوشنبه تعطیل شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما