شناسهٔ خبر: 67173554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت سنگین تگرگ و سیلاب در مشگین‌شهر / ۸۰ درصد محصولات باغی از بین رفت

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: تگرگ و جاری شدن سیلاب امشب خسارت‌های زیادی در این شهرستان برجای گذاشت.

صاحب‌خبر -

شهرام محمدی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اثر بارش تگرگ بخش وسیعی از باغ‌ها و اراضی زراعی مشگین‌شهر تخریب شده و بیش از ۸۰ درصد از محصولات باغی و زراعی در بخش مرکزی و برخی از مناطق شهرستان از بین رفت.

وی ادامه داد: وقوع سیلاب همچنین موجب وارد شدن خسارت فراوان به سازه‌های آبخیزداری در بخش ارشق شده و به تمام مزارع و باغ‌های واقع شده در حاشیه رودخانه قره‌سو و رودخانه‌های فصلی خسارت زد.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: چهار دستگاه خودرو نیز طعمه سیلاب شد که سرنشینان سه دستگاه از خودروها با کمک مردم نجات یافته‌اند اما از سرنوشت سرنشینان یک دستگاه سواری پراید که طعمه سیلاب شده، فعلا اطلاعی در دست نیست.

محمدی گفت: گروه‌های امدادی از همان لحظات اولیه در منطقه حضور دارند و کار امدادرسانی به سیل‌زدگان در حال انجام است؛ مجموع خسارت‌های وارده ناشی از تگرگ و سیلاب اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ۲ روز پیش با اشاره به ورود سامانه بارشی به این استان از سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی خبر داده و بر لزوم توجه به موارد توصیه شده در هشدارهای هواشناسی سطح نارنجی شماره ۶ تاکید کرده بود.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.

خردادماه سال گذشته نیز سیل خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی راه‌ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل به‌ویژه مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، انگوت و کوثر وارد کرد.

نظر شما