شناسهٔ خبر: 52006136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محور ارتباطی سروآباد مریوان پاوه مسدود شد

سنندج- ایرنا- رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد از مسدود شدن جاده سروآباد مریوان پاوه به دلیل کولاک شدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

دیاری استواری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محور ارتباطی شهرستان های سروآباد، مریوان، اورامان به پاوه در محدوده گردنه ژالانه به دلیل کولاک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شد.

وی با اشاره به بارش ۵۰ سانتیمتری برف در این محور افزود: بارش برف و کولاک شدید از بامداد امروز در این منطقه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تردد را با مشکل مواجه کرده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد: راهداران از نخستین ساعات بامداد امروز کار برف روبی مسیر را آغاز کردند و تا ساعت ۱۱ صبح تردد در این مسیر با زنجیر چرخ امکان پذیر بود اما باتوجه به کولاک شدید که دید افقی را به کمتر از ۲ متر کاهش داده بود تصمیم بر این شد که تا اطلاع ثانوی مسیر را مسدود کنیم.

وی افزود: راهداران مستقر در گردنه ژالانه امروز بیش از ۵۰ کیلومتر از مسیر را برف روبی کردند و بیش از ۵۰ تن نمک نیز در سطح جاده برای جلوگیری از یخ زدن مصرف شد.

استواری اضافه کرد: از صبح امروز تاکنون بیش از ۱۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک با همکاری پلیس راه مریوان - سنندج و راهداران رهاسازی شده است .

وی ادامه داد: از رانندگان و مسافران تقاضامندیم تا اطلاع ثانوی از تردد در این محور خودداری کنند تا در مسیر گرفتار برف و کولاک نشوند و در صورت بازگشایی مسیر اطلاع رسانی شده و حتما با زنجیرچرخ حرکت کرده و وسایل گرمایشی نیز به همراه داشته باشند.

تردد در گردنه مارانی مسیر ارتباطی سروآباد - کامیاران نیز به دلیل بارش برف و کولاک فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است و کسانی که قصد تردد در این مسیر را دارند حتما وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن با ۱۲ هزار نفر جمعیت است.

شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

نظر شما