شناسهٔ خبر: 51999350 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود دو سامانه بارشی به کشور در هفته جاری/ تشدید بارش‌ها در ۲۰ استان و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها

سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی طی هفته جاری به کشور و وزش باد و کاهش دما خبر داد و ضمن اشاره به بارندگی در نقاط مختلف کشور نسبت به تشدید بارش در ۲۰ استان و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها ادامه دارد، همچنین با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب کشور در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و غرب تهران بارندگی‌ها تقویت می‌شود.

امروز شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، جنوب اردبیل، گیلان همچنین در نیمه جنوبی فارس، کرمان، هرمزگان، جزایر در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی است.
 
فردا علاوه بر مناطق فوق در غرب اصفهان و جنوب غرب کشور بارش باران را خواهم داشت و در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی شده که غالبا بارش‌ها بصورت برف خواهم بود.
 
فردا شدت بارش در شرق گیلان، غرب مازندران، شمال زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان، همچنین در جنوب شرق فارس، شرق هرمزگان وجزایر در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.
 
روز سه شنبه این سامانه بارشی در جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور فعال خواهد بود، که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور بارش خفیف برف و باران، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود. در این روز شدت بارش در جنوب فارس، هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی سیستان وبلوچستان و جنوب خراسان جنوبی است و در اواخر وقت روز  سه شنبه سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.
 
روز چهارشنبه هفته جاری با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب کشور بارش برف در شمال غرب، استان‌های کرمانشاه، شمال ایلام و همچنین در غرب سواحل دریای خزر رخ می‌دهد.
 
در دو روز آینده برای نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
 
دریای خزر امروز و فردا و خلیج فارس و تنگه هرمز از امروز تا روز سه شنبه مواج و متلاطم است.
 
براساس گزارش سازمان هواشناسی امروز و فردا کاهش دمای بین ۷ تا ۹ درجه در شمال غرب و سواحل دریای خزر و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کاهش دمای بین ۷ تا ۹ درجه در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب ، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور پیش‌بینی شده است.
 
آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۳  و حداکثر دمای ۱۰ درجه پیش بینی می‌شود که فردا آسمانی نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه را خواهم داشت.
 
بندرعباس با بیشینه دمای ۱۹ درجه گرم‌ترین و تبریز با بیشینه دمای ۱-  درجه سردترین مراکز استان‌ کشور است.
 
بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع بارش برف و کولاک برف
 
سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشداری نسبت به  تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داد و اعلام کرد: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع بارش برف و کولاک برف امروز برای نیمه جنوبی فارس، بوشهر، غرب و جنوب غرب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.
 
این شرایط جوی فردا در استان‌های گیلان، غرب مازندران، آذربایجان غربی، اردبیل، لرستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، شمال خوزستان، هرمزگان و جنوب کرمان و روز سه‌شنبه در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، جنوب شرق لرستان، نیمه شرقی خوزستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.
 
جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز وجود دارد. 
 
 
انتهای پیام

 

نظر شما