شناسهٔ خبر: 51978655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در ۲۵ دی ۱۴۰۰

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: برف و باران همراه با کاهش محسوس دما، اين هفته بيشتر مناطق کشور را در بر می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
خانم معصومه احمدی در مصاحبه با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما، افزود: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی کماکان در بیشتر نقاط کشور فعال خواهد بود و اوج بارش‌ها در دامنه زاگرس، استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور و شرق کشور خواهد بود.
 
<div id="video-display-embed-code_7511285"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3334260/7511285?width=600&height=340"></script></div>
 
وی اضافه کرد: استان‌های فارش، بوشهر، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال خوزستان، لرستان، خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی بارش‌های شدیدی خواهند داشت که این امر می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب شود.
 
احمدی گفت: این شرایط را در استان هرمزگان، تنگه هرمز و جزایر جنوبی کشور پیش بینی می‌کنیم و با شدت کمتر همین شرایط را در شمال غرب، سواحل خزر و دامنه جنوبی البرز خواهیم داشت که بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: فردا نیز بارش‌ها در مناطق شرقی و مناطقی از غرب کشور مشاهده خواهد شد ضمن اینکه شدت بارش‌ها در جنوب کشور و شرق آن خواهد بود که در این مناطق، هشدار سطح نارنجی صادر شده است.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از اواسط هفته، یک سامانه جدید بارشی از شمال و شمال غرب کشور خواهیم داشت که به نظر می‌رسد شدت و عمده بارش‌ها در شمال غرب و سواحل خزر باشد که شدت آن می‌تواند به حد آبگرفتگی معابر نیز برسد.
 
وی ادامه داد: سامانه بارشی فعال در جنوب کشور روز چهارشنبه از شرق کشور خارج خواهد شد.
 
احمدی همچنین از کاهش دمای محسوس بین ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد در سراسر کشور خبر داد و گفت: این سرما ابتدا از شمال تا غرب کشور است و به تدریج تا مرکز و نیمه شرقی کشور کشیده خواهد شد.
 
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی در تهران نیز تا دو روز آینده به تناوب بارندگی و کاهش محسوس دما در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه خواهیم داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما