شناسهٔ خبر: 51966121 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

هفته آینده در بیشتر مناطق کشور باران و برف می‌بارد

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -
امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: هفته‌ای برفی را در مناطق کوهستانی و سردسیر کشور پیش رو داریم و از امروز با فعالیت سامانه بارشی بر روی نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، مناطقی از شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی، تهران، البرز، قزوین، بخش‌هایی از استان‌های کرمان و یزد برای این مناطق بارش باران پیش‌‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه شدت بارش‌ها امروز برای جنوب آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، شمال شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: امروز در برخی نقاط غرب و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد رعدوبرق هستیم و برای جنوب کشور هم انتظار رگبار و رعدوبرق و تندباد شدید را داریم.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در بیشتر مناطق کشور با بارش مواجه هستیم، افزود: فردا بارش‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب کرمان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و مناطقی از هرمزگان شدت می‌یابند.

نقشینه با اشاره به اینکه روز شنبه شاهد وزش باد شدید در برخی مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق خواهیم بود، توضیح داد: طی روز یکشنبه نیز در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و بخش‌هایی از خراسان شمالی وزش باد شدید تداوم دارد.

وی از ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب خبر داد و اظهار کرد: برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل خزر و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در فارس، خراسان جنوبی، جنوب بوشهر، مناطقی از هرمزگان، کرمان، اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان گیلان و جزایر واقع در تنگه هرمز و مرکز خلیج فارس تشدید می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی روز یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز بیشتر به شکل برف رخ می‌دهند، افزود: طی روز دوشنبه نیز به جز نواحی کویری مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور تداوم می‌یابند و در نواحی جنوبی و در امتداد رشته کوه‌های زاگرس غرب و شمال غرب بیشتر به شکل برف هستند.

نقشینه ضمن اشاره به اینکه از امروز تا روز یکشنبه دمای هوا در شمال غرب و غرب استان‌های ساحلی خزر ۷ تا ۱۰ درجه و در دامنه‌های جنوبی البرز ۵ تا ۷ درجه کاهش پیدا می‌کند، گفت: از روز یکشنبه تا سه‌شنبه برای شمال شرق، شرق، جنوب غرب و مرکز بین ۵ تا ۸ درجه انتظار کاهش دمای هوا را داریم.

وی با بیان اینکه تا دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، پیش‌بینی کرد: امروز نیمه غربی خلیج فارس، فردا خلیج فارس و یکشنبه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص اخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز بارانی و در مناطق شمالی برفی است و روز شنبه نیز برای آن برف و باران، تندباد، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۲ درجه می‌رسد و انتظار داریم طی ۳ روز آینده با کاهش دمای میانگین ۵ تا ۷ درجه در این شهر مواجه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما