شناسهٔ خبر: 51980633 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌ برف و باران در کشور تا چهارشنبه/ آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان‌های پربارش

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان‌های پربارش به هموطنان توصیه کرد تا علاوه بر توجه لازم در مصرف انرژی از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۵ دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شمال‌شرق، شرق، جنوب و جنوب‌غرب، بارش و وزش باد، پیش‌بینی شده است. بارش‌ها امروز در شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، فارس، یزد و بخش‌هایی از خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی، شدت خواهد داشت.

رفیعی ادامه داد: امروز در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای‌خزر، بارش پراکنده و متناوب برف و باران رخ‌ می‌دهد که در مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف خواهد بود. در مناطق جنوبی کشور نیز بارش‌ها به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است. فردا نیز در جنوب، جنوب‌شرق، شرق و شمال‌شرق کشور  بارش‌ها ادامه دارد.

وی توضیح داد: فردا با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و غرب تهران، بارندگی‌ها تقویت می‌شود. شدت بارش‌ها فردا در استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان و گیلان، نیمه جنوبی فارس، کرمان و هرمزگان، جزایر شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و خراسان جنوبی است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای دوشنبه نیز علاوه بر استان‌های ذکر شده دارای بارش برای غرب اصفهان و جنوب‌غرب کشور از تداوم بارش‌ها خبر داد و اعلام کرد: بارش‌ها تا روز چهارشنبه در کشور ادامه دارد.

رفیعی تاکید کرد: بارش‌ها در مناطقی که شدت خواهد داشت سبب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها می‌شود که کاهش دید را به همراه خواهد داشت. همچنین مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر نیز در استان‌های پربارش پیش‌بینی شده است.

وی توصیه کرد: هموطنان علاوه بر توجه لازم در مصرف انرژی از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند. عشایر کوچ‌رو نیز در جابه‌جایی‌ها باید توجه لازم را داشته باشند و جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها انجام بشود.

رفیعی گفت: طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید رخ خواهد داد. آب‌های دریای‌خزر برای یکشنبه و دوشنبه و آب‌های خلیج‌فارس از امروز تا سه‌شنبه مواج و متلاطم است.

به گفته وی، کاهش دمای ۷ تا ۹ درجه روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق شمال‌غرب و سواحل دریای‌خزر و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب‌غرب، مرکز و شرق کشور، پیش‌بینی شده است.

رفیعی افزود: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری در برخی از ساعات ابری همراه با بارش باران و وزش باد است. حداکثر دمای تهران نیز ۱۲ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به ۵ درجه بالای صفر رسید.

وی گفت: سردترین مرکز استان، اردبیل با دمای منفی ۱۳ درجه و بندرعباس با مثبت ۲۴ درجه گرم‌ترین مرکز استان کشور گزارش شد.

نظر شما