شناسهٔ خبر: 51992619 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تیراندازی یکی از عوامل ناامن کننده جامعه/۱۹۲ فقره سرقت درکرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : تیراندازی یکی از عوامل ناامن کننده جامعه است،در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم برخورد با جرم تیراندازی در کرمانشاه و با همکاری دستگاه قضائی تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : امروز مطالبه آحاد مردم امنیت آفرینی در جامعه و برخورد جدی با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است، در این راستا پلیس و دستگاه قضائی متفق القول و مصمم هستند به بهترین شکل ممکن خواسته‌های به حق مردم را اجرایی کنند.

امروز پلیس و دستگاه قضائی یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آن برقراری نظم و امنیت به شکلی مطلوب، فراگیر و پایدار در جامعه است، خوشبختانه با اقدامات انجام شده امروز امنیت پایداری در کرمانشاه برقرار است و در زمره امن‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رویم.

امروز وقت آن فرا رسیده که برخورد‌های سختگیرانه‌تری نسبت به این افراد مجرم لحاظ و دستگاه قضائی احکام سنگین‌تری برای آن‌ها صادر کند.

صدور احکام سنگین‌تر برای افراد تیرانداز تاجایی که قانون اجازه می‌دهد، می‌تواند عامل پیشگیرانه‌ای برای موارد مشابه باشد، هرچند دستگاه قضائی به صورت جدی همواره پای کار بوده و نهایت تلاش خود را برای برخورد با چنین جرائمی انجام داده است.

برخی از تیراندازی‌ها به خاطر اختلافات خانوادگی و یا مسائل جزیی قومی و عشیره‌ای صورت می‌گیرد، در این راستا می‌توان از ظرفیت بزرگان قبایل و ایلات و ریش سفیدان و معتمدان استفاده کرد.

در گذشته پادرمانی بزرگان و ریش سفیدان در بسیاری مواقع باعث رفع مشکلات و اختلافات شده است، امروز هم می‌توان از این ظرفیت گرانبها استفاده و از وقوع بسیاری اختلافات که منجر به تیراندازی و ایجاد ناامنی منجر می‌شود، جلوگیری کنیم.

امروز مجرمان از کمترین امنیتی در استان برخوردار نبوده و خود آن‌ها نیز به این نتیجه رسیده اند که دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار و به سرای عملشان می‌رسند.

کشف ۱۹۲ فقره سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس طی هفته گذشته ۱۹۲ فقره سرقت کشف شد.

علیرضا دلیری گفت: علاوه بر کشف این تعداد سرقت، ۱۶۵ سارق و ۱۲ قاچاقچی کالا نیز دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حدود ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد در این راستا یک خرده فروش دستگیر و ۳۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

 ۴ قبضه سلاح غیرمجاز با تلاش ماموران پلیس کشف شد.

توقیف ۱۳۷ دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر اقدامات صورت گرفته است .

بیشتر عاملان تیراندازی در سریعترین زمان توسط پلیس دستگیر می‌شوند

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با وجودی که تیراندازی‌ها در استان امسال نسبت به پارسال روند افزایشی داشته است، اما بیشتر عاملان وقوع این جرم در سریعترین زمان ممکن توسط پلیس دستگیر می‌شوند.

جمال سلمانی گفت: تیراندازی یکی از مهمترین عوامل ناامنی در هر جامه‌ای محسوب می‌شود، این جرم اثرات روحی بدی را در میان شهروندان و خصوصا خانواده‌ای که به سمت منزل آن‌ها تیراندازی شده به جا می‌گذارد از این رو باید تا حد امکان از وقوع آن جلوگیری کرد.

زمانی که این دسته از مجرمان با احکام‌های سنگین و بازندارنده روبرو شوند سایر افراد دیگر جرائت انجام آن را نخواهند داشت.

نباید قبح عمل مجرمانه تیراندازی شکسته شود، همدلی و همراهی پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با این ناهنجاری و آسیب اجتماعی می‌تواند باعث کاهش موارد تیراندازی شود.

تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم مربوط به تیراندازی گام بلندی برای کنترل این جرم در استان است افزایش حمایت دستگاه قضائی از ماموریت‌های پلیسی می‌تواند همکاران ما را در برخورد با عاملان تیراندازی دل گرم‌تر کند .

انتهای پیام/د

نظر شما