شناسهٔ خبر: 51982746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آخرین وضعیت مورموری سیل زده/ خسارات در حال برآورد است

اقتصاد ایران: طغیان رودخانه فصلی در مورموری باعث خسارت به منازل مسکونی، اماکن تجاری و احشام مردم شده به همین علت تیم‌های خدماتی- امدادی به این منطقه اعزام شده و در حال امداد رسانی و تخلیه آب منازل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در پی بارش‌های فراوان عصر جمعه و دیشب باعث شد رودخانه‌ی مرکزی که از وسط شهر مورموری می‌گذرد طغیان کرده و خسارات فراوانی به مردم این شهر وارد کند.

90 میلیمتر باراش باران در مورموری

حاتمی فرماندار آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از عصر جمعه بیش از ۹۰ میلیمتر بارش در مورموری رخ داده و باعث شده رودخانه مرکزی این شهر طغیان کند چرا که این رودخانه گنجایش این همه بارش را نداشته و آب به داخل منازل و مغازه‌های اطراف رودخانه ورود کرده است.

وی ادامه داد: برآوردهای اولیه از طغیان رودخانه به بیش از ۷۰ منزل مسکونی و تجاری خسارات وارده کرده است و در حال حاضر تیم‌های ارزیاب در منطقه حاضر و در حال برآورد خسارت هستند.

فرماندار آبدانان گفت: این طغیان و سیل به زیرساخت‌ها در این بخش بخصوص در حوزه تاسیسات آب، تانکرها، پل‌ها، مزارع، وسایل نقلیه، احشام، لوازم خانگی و عشایر این منطقه خسارت وارد کرده است.

زیرساخت‌های مورموری تخریب شده‌اند

بهرام‌نیا استاندار ایلام در گفت‌وگو با فارس گفت: خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی در سیل شهر مورموری گزارش نشده اما زیرساخت های شهر مورموری نیز تخریب شده است.

وی افزود: نیروهای امداد هلال احمر به سرعت وارد منطقه شدند و امداد رسانی به مردم در حال انجام است؛ مردم با نوع دوستی و همکاری برای کمک به آسیب دیدگان پیش قدم شدند.

استاندار ایلام گفت: ریزش باران سیل آسا ظرف نیم ساعت باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر شهر مورموری شد.

وی افزود: با توجه به آمادگی‌ها و هشدارهایی که قبل از بارندگی داده شده بود و با تشکیل ستاد مدیریت بحران در کمترین زمان ممکن تصمیمات خوبی برای امدادرسانی به مردم سیل زده بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان گرفته شد. 

بهرام‌نیا ادامه داد: با آسیب دیدن زیرساخت‌های بخش مورموری، این شهر و تعدادی از روستاها دچار قطعی برق و شکستگی لوله آب شد که البته برق این منطقه با تلاش نیروهای مربوطه به سرعت وصل شده است.

کار لایه‌روبی مناطق سیل زده مورموری از امروز آغاز می‌شود

لطیف صادقی معاون استاندار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حسب دستور استاندار ایلام، در کمترین زمان ممکن حضور در منطقه پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: نیرو‌های هلال احمر شهرستان و برخی از اعضای ستاد بحران با توجه به بحران پیش آمده به منطقه اعزام شده‌اند.

معاون استاندار گفت: به بیش از ۷۰ بابت منزل مسکونی و ۳۰ باب تجاری خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: کار لایه روبی از امروز شروع و امکانات لازم از جمله چادر و وسایل گرمایشی به منطقه گسیل خواهد شد.

معاون استاندار ایلام گفت: انتظار داریم مردم همکاری لازم را با ستاد بحران شهرستان داشته باشند تا خدمات رسانی سرعت بخشی پیدا کند.

تمام ادارات خدماتی و امدادی در مورموری مستقر هستند

مسعود دمان بخشدار مورموری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تمام ادارات خدماتی و امدادی در بخش مستقر هستند، تیم‌های ارزیاب در حال برآورد خسارت بود شستشوی معابر با ماشین آتش نشانی و تانکر در حال انجام است و از اواسط امروز شستشویی منازل هم شروع می‌شود.

وی افزود: روستاهای لرغه و آب انار هم که از توابع بخش مورموری هستند که در اثر بارش‌ها دچار آبگرفتگی معابر شده و به منازل مسکونی و دامداران این منطقه خسارت‌های زیادی وارد شده است.

بخشدار مورموری گفت: آب، برق و گاز شهر مورموری در حال حاضر وصل است و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

خسارت به مدرسه‌ای در مورموری

سید شکرالله برزگر رئیس آموزش و پرورش آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مدرسه ابتدایی شهید جوزی در دهانه‌ی رودخانه و در نقطه بحرانی قرار دارد که به فاصله ده متر از رودخانه یک خاکریز احداث شده که مانع ورود آب به مدرسه شده ولی به دلیل اینکه این مدرسه در دهانه‌ی رودخانه قرار دارد مجبور به تعطیلی مدرسه و برگزاری آن به صورت غیرحضوری شده‌ایم.

وی ادامه داد: مدرسه‌ی دیگر به نام شهید مصطفی به دلیل ورود آب به مدرسه دچار خساراتی به میز و صندلی‌ها، سیستم‌های مدرسه و سرازیر شدن آب از سقف مدرسه شده است که در حال  برآورد دقیق خسارت هستیم.

حادثه تاکنون مصدومی نداشته است

علیمرادی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت‌وگو با فارس گفت: در پی بارندگی‌های شب گذشته و در نتیجه جاری شدن سیل در بخش مورموری شهرستان آبدانان، به تمامی پایگاه‌های اورژانس این شهرستان و همچنین استان آماده باش کامل داده شد.

وی افزود: با وجود جاری شدن سیل و خسارات وارده زیاد به برخی منازل در منطقه، بنا بر ارزیابی‌های میدانی و رصد گزارشات، خوشبختانه این حادثه تاکنون مصدومی نداشته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی گفت: پس از گزارش حادثه سیل در شهرستان آبدانان و تشکیل جلسه مدیریت بحران استانداری، علیمرادی به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان جهت نظارت و ارزیابی خدمات بهداشتی درمانی شخصا در شهرستان آبدانان و منطقه حضور پیدا کردند.

علیمرادی یادآور شدند: با توجه به گزارشات هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی‌ها در طی ساعات آینده، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی استان همچنان در آماده باش کامل و ارائه خدمت به حادثه دیده‌های احتمالی هستند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱

برچسب‌ها:

نظر شما