شناسهٔ خبر: 66787492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجهیز خودروی تاکسی ون ویژه جابجایی معلولان در اراک

عضو شورای شهر اراک: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک در راستای سیاست‌های خود و حمایت از معلولین جسمی-حرکتی خودرو‌هایی را برای حمل و نقل آسان این افراد تجهیز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ چگینی گفت: این اقدام با همکاری سامانه ۱۸۲۸ بوده و امکانات و تجهیزات مخصوص بر خودرو‌ها نصب شده است.

او با اشاره به اینکه فعلا دو دستگاه تاکسی برای این کار تجهیز شده افزود: از سازمان‌های متولی درخواست داریم اطلاعات و مشخصات معلولین جسمی و حرکتی را در اختیار مجموعه قرار دهند تا برنامه ریزی کافی در این زمینه انجام شود.

عضو شورای شهر اراک ادامه داد: سوار کردن راحت افراد معلول جسمی و حرکتی از سوی این خودرو‌ها به وسیله بالابر‌های نصب شده بر روی خودرو‌ها از مزیت‌های این خودرو است.

چگینی با اشاره به پرداخت هزینه از سوی معلولین برای این خودرو‌ها گفت: از این مسافران هزینه‌ای کمتر از بخش خصوصی دریافت می‌شود. 

او گفت: در ۱۸۲۸ یک نرم افزار برای این مهم تعریف شده و افراد درخواست خود را ثبت کرده و سپس به صورت خودکار وسیله نقلیه به محل اعزام می‌شود، امکان و همچنین درخواست از روز قبل نیز وجود دارد. 

عضو شورای شهر اراک ادامه داد: قریب به سه هزار معلول در سطح شهر وجود دارد که اولویت با معلولین جسمی و حرکتی است و ایثارگران و جانبازان نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

نظر شما