شناسهٔ خبر: 51978986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باران در راه هرمزگان/ احتمال وقوع سیلاب وجود دارد

از امروز شنبه تا روز سه شنبه( ۲۵ تا ۲۸ دی) ، بارش رگباری باران در هرمزگان باعث آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه در این مدت احتمال وقوع تگرگ هم وجود دارد، افزود: شدت بارش این سامانه در روز‌های یکشنبه و سه شنبه، در غالب نقاط استان بویژه نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

به گفته مجتبی حمزه نژاد، از نظر زمان وقوع بارش ۸۰ درصد بارش‌های این سامانه در مناطق مختلف استان در زمان‌های متناوب پیش بینی می‌شود و بصورت همزمان و یکپارچه در زمان واحد رخ نمی‌دهد.

وی افزود: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، توصیه می‌شود رواناب و سیلاب رودخانه‌ها و سد‌ها در همه شهرستان‌ها و مناطق مستعد استان مدیریت شود.

بیشتر بخوانید؛ تکذیب شکسته شدن پل دوم میناب/ علت بسته شدن پل

کارشناس هواشناسی استان در خصوص وضعیت دریا هم گفت: دریا نیز در این مدت، ابتدا با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه ۲۸ دی تا پایان هفته جاری با وزش تندباد‌های غربی بطور کامل مواج خواهد شد که توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

حمزه نژاد افزود: از نظر دمایی بامداد امروز شاهد افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه (۲ تا ۹ درجه سلسیوس) در نواحی مختلف استان بودیم که در طول روز نیز بدلیل ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌گردد.

وی گفت: با خروج سامانه بارشی از اواسط هفته جاری کاهش محسوس دمای کمینه (۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

نظر شما