شناسهٔ خبر: 51977665 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان، ۲۵ دی

خبرگزاری صداوسیما

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان، گفت: از امروز تا سه شنبه، فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان بویژه نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان، ۲۵ دیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، مجتبي حمزه نژاد افزود: فعاليت اين سامانه سبب رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی خواهد شد.

وي افزود: شدت بارش این سامانه طی روز‌های یکشنبه و سه شنبه، در غالب نقاط استان بویژه نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

كارشناس اداره كل هواشناسي هرمزگان گفت: از نظر زمان وقوع بارش، ۸۰ درصد بارش‌های این سامانه در مناطق مختلف استان، در زمان‌های متناوب پیش بینی می‌شود و بصورت همزمان و یکپارچه در زمان واحد، رخ نمی‌دهد.

حمزه نژاد گفت: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، مدیریت رواناب و سیلاب رودخانه‌ها وسد‌ها در تمامی شهرستان‌ها و مناطق مستعد استان توصیه می‌شود.

وي گفت: دریا نیز در این مدت، ابتدا با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه ۲۸ دی، تا پایان هفته با وزش تندباد‌های غربی بطور کامل، مواج خواهد شد و توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان انجام شود.

حمزه نژاد گفت: از نظر دمایی بامداد امروز شاهد افزایش رطوبت نسبی هوا و افزایش دمای کمینه، (۲ تا ۹ درجه سلسیوس) در نواحی مختلف استان بودیم که در طول روز نیز بدلیل ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه پیش بینی می‌ شود و با خروج سامانه بارشی از اواسط اين هفته، کاهش محسوس دمای کمینه (۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

وي گفت: تغییرات احتمالی متعاقباً اطلاع رسانی می‌ شود.

نظر شما