شناسهٔ خبر: 51974757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس جمهور؛

جزیره قشم باید تبدیل به بازوی تولید برای کشور شود

موج نیوز معصومه مشار

رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد با هدف پایگاهی برای مراکز تولید و صادرات کشور تعریف شده‌اند و این جزیره به عنوان منطقه آزاد باید به بازوی تولید برای کشور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور همچنین بر تفاوت چهره قشم نسبت به گذشته تاکید کرد اما ناکافی دانست و گفت: این جزیره نیاز به توسعه جدی به ویژه در حوزه گردشگری دارد.

به گفته وی، مناطق آزاد با هدف پایگاهی برای مراکز تولید و صادرات کشور تعریف شده‌اند و این جزیره به عنوان منطقه آزاد باید به بازوی تولید برای کشور تبدیل شود.

رئیسی ادامه داد: پتانسیل حوزه گردشگری و بخش تولید در منطقه آزاد قشم بسیار بالاست که باید فعال شود و امیدواریم این منطقه رشد بایسته خود را داشته باشد.

وی ساخت پل خلیج فارس را یک ضرورت برای استان خواند و افزود: این پل با ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود، در صورتی که برای کمک به توسعه تجارت قشم و بندرعباس یک پروژه کلیدی محسوب می شود.

رئیس جمهور با اشاره به جلسات برگزار شده با حضور استاندار و مسئولان منطقه آزاد قشم یادآور شد: یکی از پروژه‌هایی که باید به اتمام برسد پل خلیج فارس است، منابع مورد نیاز برای تامین اعتبار اجرای آن را بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شده و فعال خواهد شد.

رئیسی بیان داشت: وحدت و انسجام شیعه و سنی در این جزیره و کل استان مثال زدنی است.

گفتنی است، رئیس جمهور از روز گذشته به استان هرمزگان سفر کرده بود و عصر روز جمعه از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم این جزیره را به مقصد تهران ترک کرد.

نظر شما