شناسهٔ خبر: 51963059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار هرمزگان خواستار اختیارات ویژه‌ی استانی شد

موج نیوز

استاندار هرمزگان خواستار اختیارات بیشتر استانی در تصمیم‌گیری شد و افزود: برای اینکه مردم تغییرات سریع روی کار آمدن دولت را ببینند، نیازمند اختیارات ویژه‌ای هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در جلسه شورای اداری استان هرمزگان با حضور رئیس جمهور، وزرا و معاونین بر هشت ابر مشکل استان تأکید کرد و افزود: شعار دولت را مبنا قرار داده‌ایم و بر همین اساس برنامه‌های مختلف را تفکیک کردیم تا به مرحله اجرا درآید.

وی اضافه کرد: ۳۷۵ روستا در هرمزگان باید با تانکر آب‌رسانی شود و هفت هزار به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا پرونده تأمین آب بسته شود.

استاندار هرمزگان ضمن بیان این‌که ۵۰۰ روستای استان خالی از سکنه شده است، افزود: عمده‌ترین مشکل کشاورزی تعیین تکلیف مالکیت است و این موضوع باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری از سوی کشاورزان انجام نشود.

وی بیان داشت: هرمزگان خاک دارد اما مشکل ما آب است و باید تأکید کنیم که در بشاگرد پتانسیل خوبی برای گیاهان دارویی وجود دارد.

دوستی خواستار اختیارات بیشتر استانی در تصمیم‌گیری شد و افزود: برای اینکه مردم تغییرات سریع روی کار آمدن دولت را ببینند نیازمند اختیارات ویژه‌ای هستیم.

وی گفت: با مجوز صید در آب‌های دور می‌توانیم فشار را از آب‌های سرزمینی برداریم و این مسئله می‌تواند کارساز باشد.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: در حال حاضر از بندرلنگه ۱۶۰ هزار خودرو وارد می‌شود و بندرلنگه در واردات ظریفت ۱۸۰ خودرو را دارد.

وی در پایان گفت: تجارت ته لنجی اقتصاد استان را زیرورو خواهد کرد و خواهش دارم راهکار برای رونق اقتصاد لنج داران ارائه شود.

نظر شما