شناسهٔ خبر: 51968594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفته سرد و بارانی در انتظار مازندران

خبرگزاری صداوسیما

کارشناس هواشناسی: در هفته آینده، هوای استان مازندران سرد و بارانی پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

هفته سرد و بارانی در انتظار مازندرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، فرجی گفت: هوای استان امروز جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ابری همراه با بارندگی، وزش باد، کاهش دما و در مناطق کوهستانی نیمه غربی همراه با بارش برف است.


کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از اواخر امشب به تدریج از شدت ناپایداری کاسته می‌شود افزود: آسمان استان فردا شنبه نیمه آفتابی، اما در ارتفاعات غربی همراه با بارش باران و برف خواهد بود.


او افزود: از عصر روز شنبه مجددا" با تقویت سامانه بارشی تا روز سه شنبه ۲۸ دی به تناوب با بارندگی، کاهش بیشتر دما و در ارتفاعات با بارش متناوب برف پیش بینی می‌شود.


فرجی تصریح کرد: در هفته آینده، کاهش دمای هوا در سطح کشور و استان مازندران پیش بینی می‌شود به همین دلیل دلیل، برای جلوگیری از افت فشار گاز ، شهروندان در مصرف این سوخت زمستانی صرفه جویی کنند


کارشناس هواشناسی مازندران گفت: با توجه به تداوم بارش برف و کولاک از روز یکشنبه تا سه شنبه در محور‌های کوهستانی بویژه جاده‌های کندوان و هراز، رانندگان تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سفر‌های غیرضرور هم خودداری شود.


فرجی با اشاره به اینکه از بعداز ظهر سه شنبه از شدت ناپایداری کاسته می‌شود خاطر نشان کرد:، اما روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه هوای استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما در طول روز پیش بینی می‌شود، اما از اواخر شب سامانه نسبتا" سرد و بارشی وارد استان خواهد شد و برای روز پنجشنبه هوای مازندران سرد و بارانی و برفی خواهد بود.

او گفت: دریای خزر مواج است و برای فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی مناسب نیست.


به گفته این کارشناس هواشناسی از دیشب تا صبح امروز در نوشهر ۱۲ میلیمتر، ایزدشهر ۱۰ و رامسر ۱۰ میلیمتر باران بارید و در این مدت در ارتفاعات جاده کندوان ۲۰ سانتی متر و طاهرکلا در غرب استان ۱۵ سانتی متر برف بر زمین نشست.

 

تصاویری از بارش امروز برف در کلاردشت و گزارش هواشناسی توسط فرجی کارشناس هواشناسی مازندران:

<div id="video-display-embed-code_7510190"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3333825/7510190?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما