شناسهٔ خبر: 51941872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روز‌های جمعه و شنبه

محور‌های کوهستانی مازندران برف گیر و لغزنده؛ دریا طوفانی

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره سامانه سرد بارشی و برف گیر در محور‌های کوهستانی استان و طوفانی شدن دریا در روز‌های جمعه و شنبه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، علی اصغر احمدی گفت: براساس پیش بینی هواشناسی با شکل گیری و فعالیت سامانه سرد بارشی در روز‌های جمعه و شنبه ۲۴ و ۲۵ دی ماه در مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها، شاهد بارندگی، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و در مناطق مرتفع و محور‌های کوهستانی نیمه غربی استان بارش برف، کاهش دما با وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.


مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: مه آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی و اختلال تردد در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی و احتمال ریزش سنگ بویژه در ارتفاعات نیمه غربی استان (رامسر تا بابل) از پیامد‌های این سامانه است.


او به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد در این مدت به دلیل برودت هوا و افزایش میزان مصرف گاز در مدیریت مصرف و صرفه جویی گاز اقدام کنند تا شاهد قطع گاز در روز‌های سرد پیش رو نباشیم.


احمدی گفت: رانندگانی که قصد عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی استان را دارند ضمن کسب اطلاع از مسیر و تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و ضد یخ در هنگام مه آلودگی و بارش باران و برف با سرعت مطمئنه و احتیاط کامل رانندگی کنند.


مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: بدلیل لغزنده شدن سطح جاده‌ها، هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات مسیر از ماموران، تمهیدات لازم را معمول دارند.


او ادامه داد: واحد‌های مرغداری و گلخانه داران به مقاوم سازی پوشش واحد‌ها و آماده سازی سیستم گرمایشی و تنظیم دمای هوای سالن‌ها اقدام کنند.


احمدی گفت: فرمانداران از طریق بخشداران و دهیاران روستا‌های مناطق ییلاقی و کوهستانی از ورود کوهنوردان و گردشگران به روستا و صعود آنان به مناطق مرتفع خودداری کنند.


مدیرکل مدیریت بحران مازندران افزود: دامداران و ساکنان بومی مناطق ییلاقی و مرتفع استان دام‌های خود را به دور از فضا‌های باز و ارتفاعات و در مناطق امن نگهداری و نسبت به ذخیره سازی کافی علوفه و خوراک دام‌های خود اقدام کنند.


او تاکید کرد: فعالان دریایی در زمان مواج بودن دریا از ماهیگیری و فعالیت‌های شیلاتی شامل تردد قایق‌های سبک و تفریحی و انجام همه فعالیت‌های دریایی جداً خودداری کنند.


احمدی به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

نظر شما