شناسهٔ خبر: 51959789 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشن تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم

با همت جوانان متخصص ظرفیت تولید بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم غرب آسیا به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، جشن افزایش ظرفیت تولید مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم غرب آسیا با حضور فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

کارخانه آلومینیوم جنوب هم اکنون با تکمیل ظرفیت و رسیدن به تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم، ۳۰ درصد از آلومینیوم کشور را تولید می‌کند.

محرابیان قائم مقام آلومینیوم جنوب گفت: مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم خاورمیانه و چهارمین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور با مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار در کیلومتر ۸ جاده لامرد - خنج و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد قرار دارد که نقش مهم و تاثیرگذاری در رشد و توسعه صنعتی جنوب استان فارس داشته است.

وی افزود: فناوری مورد استفاده در آلومینیوم جنوب (سالکو) مدرن‌ترین و بهینه‌ترین تکنولوژی تولید آلومینیوم در کشور به شمار می‌آید و این واحد قابلیت تولید شمش آلومینیوم، بیلت و اسلب را دارد.

به گفته محرابیان، اجرای طرح شمش آلومینیوم بستری مناسب برای تامین مواد اولیه (شمش) برای اجرای صنایع پایین دستی از جمله صنایع هوا فضا، صنایع دفاعی، صنایع خودرویی، صنعت ساختمانی، صنایع کابل و مفتول سازی و سایر صنایع مصرف داخلی است.

قائم مقام آلومینیوم جنوب گفت:در حال حاضر در این مجتمع صنعتی بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند که بیش از ۹۰ درصد آنان از جوانان بومی شهرستان‌های لامرد و مهر هستند.

مرحله نخست مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد، با تولید ۱۲۰تن شمش آلومینیوم در روز، چهارم اردیبهشت ۹۹ به طور رسمی با دستور رییس جمهوری وقت به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح ۱۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و یا معادل ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

نظر شما