شناسهٔ خبر: 51954531 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

با حضور وزیر صمت

آغاز ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر در لامرد

ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی سیکل ترکیبی غدیر با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان با حضور فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مهمترین هدف از ساخت این نیروگاه، تامین و حفظ پایداری برق صنعت آلومینیوم جنوب به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های آلومینیوم کشور و سایر صنایع لامرد است.
 
این نیروگاه در مدت ۳۶ ماه ساخته و در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار ساخته می‌شود.
 
مرحله نخست نیروگاه سیکل ترکیبی که واحد گازی است ۱۸ ماه دیگر افتتاح می‌شود، ۷ ماه پس از آن مرحله دوم و ۱۰ ماه بعد واحد بخار به بهره برداری می‌رسد.
 
ظرفیت اشتغال در دوره ساخت ۳۰۰ نفر و در دوره بهره برداری ۵۰ نفر مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم است.

نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد علاوه بر پاسخگویی به نیاز رو به افزایش مصرف انرژی الکتریکی در سطح کشور در اثر افزایش جمعیت، سبب آلایندگی کمتر در تولید انرژی الکتریکی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز می‌شود.
 
<div id="video-display-embed-code_458877" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/834295/458877?width=400&height=300"></script></div>

جشن تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم در کارخانه آلومینیوم جنوب

امروز همچنین جشن افزایش ظرفیت تولید مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم غرب آسیا با حضور فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. 

کارخانه آلومینیوم جنوب هم اکنون با تکمیل ظرفیت و رسیدن به تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم، ۳۰ درصد از آلومینیوم کشور را تولید می‌کند.

محرابیان قائم مقام آلومینیوم جنوب گفت: مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم خاورمیانه و چهارمین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور با مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار در کیلومتر ۸ جاده لامرد - خنج و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد قرار دارد که نقش مهم و تاثیرگذاری در رشد و توسعه صنعتی جنوب استان فارس داشته است.

وی افزود: فناوری مورد استفاده در آلومینیوم جنوب (سالکو) مدرنترین و بهینه‌ترین تکنولوژی تولید آلومینیوم در کشور به شمار می‌آید و این واحد قابلیت تولید شمش آلومینیوم، بیلت و اسلب را دارد.

به گفته محرابیان، اجرای طرح شمش آلومینیوم بستری مناسب برای تامین مواد اولیه (شمش) برای اجرای صنایع پایین دستی از جمله صنایع هوا فضا، صنایع دفاعی، صنایع خودرویی، صنعت ساختمانی، صنایع کابل و مفتول سازی و سایر صنایع مصرف داخلی است.

قائم مقام آلومینیوم جنوب گفت:در حال حاضر در این مجتمع صنعتی بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند که بیش از ۹۰ درصد آنان از جوانان بومی شهرستان‌های لامرد و مهر هستند.

مرحله نخست مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد، با تولید ۱۲۰تن شمش آلومینیوم در روز، چهارم اردیبهشت ۹۹ به طور رسمی با دستور رییس جمهوری وقت به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح ۱۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و یا معادل ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.

نظر شما