شناسهٔ خبر: 51958118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادامه رقابت های کشتی قهرمانی کشور در گرگان

کشتی‌گیران راه یافته به دیدار رده بندی روی تشک رفتند

گرگان- ایرنا - ۲۴ کشتی گیر بازنده مراحل مختلف رقابتهای کشتی قهرمانی کشور که حریفانشان به فینال پنج وزن نخست راه یافتند برای حضور در دیدارهای رده بندی و جدول شانس مجدد روی تشک رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در رقابت های کشتی انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور که امروز پنجشنبه در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان در حال برگزاری است، ۱۵ کشتی در اوزان مختلف نخست برگزار شد و نتایج زیر به دست آمد:

در وزن ۵۷ کیلوگرم: شهداد خسروی از البرز الف، در برابر سیدعلی عظیمی از کرمانشاه پیروز شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم: افشین خوشبخت از البرز الف توانست ایمان صادقی از گلستان الف را شکست دهد و سپس حمیدرضا تقی‌زاده از تهران را مغلوب کند.

در همین وزن سجاد جوکار از خوزستان ابتدا سینا جعفری از یزد شکست داد اما در مسابقه دوم در برابر محمدرضا باقری از مازندران شکست خورد و باقری با پیروزی در برابر ربیعی از قم به مرحله بعد صعود کرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم: محمدرضا سرگو از البرز الف محمد شهبازنژاد از آذربایجان شرقی را شکست داد و حامد رشیدی از کرمانشاه در برابر امیرحسین همایی از قم پیروز شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم: رضا مظفری از مازندران الف در برابر ابوالفضل یاراحمدی از لرستان الف پیروزی شد و جواد فتح‌خانی از تهران الف یاشر کلوایی از آذربایجان غربی را با شکست ااز تشک خارج کرد.

رضا مظفری در مسابقه بعدی خود به علت غیبت نادر حامدی‌پور از فارس راهی دور پایانی شد و جواد فتح‌خانی نیز با پیروزی در برابر علیرضا ربیعی از قم به کسب مدال امیدوار شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم: حسین رمضانیان از قشم در برابر شورش آقایی پیروز شد و محسن ناصری‌راد از گلستان توانست جواد باقری از اصفهان را شکست دهد.

در همین وزن سجاد عزیزی از توابع تهران در برابر ناصری‌راد گلستانی پیروز شد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه‌ انتخابی تیم ملی در حالی به عنوان مهمترین رقابت کشتی آزاد در سال جاری از دیروز (چهارشنبه) در سالن آزادی شهر گرگان آغاز شد که حسن یزدانی، کامران قاسم پور، علیرضا سرلک، محمد نخودی، امیرحسین زارع و مجتبی گلیج مدال‌آوران رقابت‌های جهانی نروژ از حضور در رقابت‌های انتخابی در گرگان معاف شدند.

همچنین به دلیل اهمیت بسیار بالای این رقابت‌ها سهمیه‌های اضافی برای استان‌های مازندران (۱۰ نفر) ، تهران (۵ نفر) و لرستان (۵ نفر) که در رقابت‌های نروژ نماینده داشته‌اند در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام فدراسیون کشتی، نفرات اول این مسابقات به طور مستقیم راهی رقابت های آسیایی خواهند شد، نفرات دوم و سوم در جام تختی کشتی خواهند گرفت و بقیه نفرات از امکان حضور در رقابت های انتخابی جام تختی برخودار خواهند بود.

گلستان در این رقابت‌ها در قالب ۲ تیم ۲۰ کشتی ‌گیر دارد.

ادامه این رقابت‌ها عصر امروز برگزار خواهد شد و همچنین نفرات قهرمان پنج وزن اول نیز در رقابت‌های عصر امروز مشخص می شوند.

در  رقابت‌های پنج وزن نخست که با رقابت ۱۸۰ کشتی برگزار شد رضا اطری و رضا مومنی در وزن ۵۷ کیلوگرم، مرتضی قیاسی و  رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور و یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، محسن مصطفوی و مجتبی اصغری در ۸۶ کیلوگرم و اسماعیل نجاتیان و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند که رضا اطری به وزن‌کشی فینال نرسید و رضا مومنی قهرمان وزن ۵۷ کیلوگرم شد.

نظر شما