شناسهٔ خبر: 51952506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اضافه وزن مانع حضور رضا اطری در فینال مسابقات قهرمانی کشتی کشور شد

گرگان - ایرنا - رضا اطری کشتی گیر وزن ۵۷ کیلوگرم مازندران به دلیل وزن اضافه موفق به کسب جواز حضور در مسابقه فینال نشد و بخت عنوان قهرمانی در رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور در گرگان را از دست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، روز گذشته در رقابت‌های وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری از مازندران الف در دیدار نیمه نهایی از سد علی خرم‌دل از تهران الف گذشت و فینالیست شد و بر اساس برنامه باید عصر امروز مسابقه فینال را با رضا مومنی دیگر کشتی گیر مازندرانی برگزار می کرد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم ۳۶ کشتی‌گیر با هم مسابقه دادند.

رضا اطری که در المپیک توکیو دستش به مدال نرسید شاخص ترین چهره وزن ۵۷ کیلوگرم بود و همانند انتظار و با غلبه آسان بر رقبا به فینال رسید تا با تلاش برای پیروزی در مسابقه نهایی یک گام دیگر به دوبنده ای که چند سالی آن را به تن کرده و افتخارات زیادی به دست آورده را بر تن کند.

مدال برنز بازی های آسیایی جاکارتا، یک طلا و یک برنز قهرمانی آسیا و کسب عنوان پنجمی المپیک توکیو، مهمترین افتخارات این کشتی گیر مازندرانی است که با ۲۷ سال سن هنوز امیدوار به حضور در میادین مهم و معتبری همچون بازیهای آسیایی چین و المپیک پاریس است.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه‌ انتخابی تیم ملی در حالی به عنوان مهمترین رقابت کشتی آزاد در سال جاری از امروز (چهارشنبه) در سالن آزادی شهر گرگان آغاز شده که حسن یزدانی، کامران قاسم پور، علیرضا سرلک، محمد نخودی، امیرحسین زارع و مجتبی گلیج مدال‌آوران رقابت‌های جهانی نروژ از حضور در رقابت‌های انتخابی در گرگان معاف هستند

سایر کشتی گیران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی باید در این مسابقات که بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد شرکت نمایند و نفراتی که از این مسابقات معاف نیستند در صورت غیبت از چرخه‌ انتخابی تیم ملی کنار گذاشته خواهند شد.

همچنین به دلیل اهمیت بسیار بالای این رقابت‌ها سهمیه‌های اضافی برای استان‌های مازندران (۱۰ نفر) ، تهران (۵ نفر) و لرستان (۵ نفر) که در رقابت‌های نروژ نماینده داشته‌اند در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام فدراسیون کشتی، نفرات اول این مسابقات به طور مستقیم راهی رقابت های آسیایی خواهند شد، نفرات دوم و سوم در جام تختی کشتی خواهند گرفت و بقیه نفرات از امکان حضور در رقابت های انتخابی جام تختی برخودار خواهند بود.

گلستان در این رقابت‌ها در قالب ۲ تیم ۲۰ کشتی ‌گیر دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما